Off the wall (literally)

Jag åkte till college sen och hann med att fylla igen hålen där putsen ramlat bort på väggen samt gå till John the woodguy och hämta några långa lister som jag ska sätta där gränsen för min tapet ska gå, så att det ramar in rummet lite mer eftersom taket är jättehögt och jag inte ska ha tapet ända upp.

Sarahs pappa som är snickare, precis som min, har kommit upp från Cork för att hjälpa henne installera belysning och hänga glastavlorna i hennes studio. Min pappa är ju hemma i Sverige, honom skulle jag behöva nu... Måste ringa honom ikväll för att få en distansutbildning i tapetsering hehe!

Sarah's pappa klättrade iallafall upp och tog bort ett par krokar som någon skruvat fast i taket, och så fick jag låna hans såg för att såga listen och imorgon kan jag säkert få låna hans borrmaskin också. Han gick ner till sculpture verkstaden för att såga till en skiva, men då kom en asotrevlig skulpturlärare och sa att deras utrustning fick han absolut inte låna, det fick bara de som hade certifikat göra. Men hallå, han är ju bara snickare, så han vet nog hur man använder en bandsåg!! Men har väl något att göra med försäkringen, som allting annat i det här landet...

Jag gick ner till Davey, vår technician och frågade efter Polyfilla till väggen. Han började ösa upp det i tre pappmuggar innan han sa "Ah, sure you might as well take the whole lot!" så jag fick hela kartongen, och det behövdes så mycket hål som jag behövde fylla. Fionna, en av våra tutors kom in och kollade på mitt arbete och sa att jag gjorde ju egentligen skolans jobb när det gäller att fixa väggen, men det är ju inget att göra åt. Hon är den trevligaste läraren att prata med på tu man hand. Om man träffar på henne utanför skolan i ett galleri eller liknande så behandlar hon än som en likvärdig och är jättetrevlig. Även om Deirdre ger mer bra råd i skolan, så är hon alltid lite 'högre upp' och vet bäst. Och så går hon en på nerverna efter ett tag också för att hon har för mycket ideer och bara är lite overpowering in general.

Mitt när jag höll på med att spackla igen hålen så ringde mobilen (den ringer alltid när man är kletig om händerna) och det var Eve på turistbyrån som sa att jag ska börja 3 juni klockan 10. "That's great" sa ja, men det tycker jag inte, för jag vill bara måla och spackla väggar hela dagarna och ha färg på händerna och färgglada kläder, inte jobba där och se så välvårdad och fin ut i uniform och bakåtkammat hår och vara trevlig hela tiden.... men sånt är livet.


Vår studio är såhär tom nu *snyft*

I väntan på bussen. Det där huset mitt emot skolan är vår livlina vissa sena kvällar; där finns en newsagent och en kina restaurang.

På vägen hem stannade jag i en av hälsokostaffärerna och kollade på hårfärg, men kunde inte bestämma mig. Jag vill ha sån där utan ammonium med naturliga ingredienser som inte sliter på håret. För några veckor sedan färgade jag ju henna. Det var billigt och snyggt och gjorde håret jättelent, men på minussidan var att det började blekna rätt fort, samt att mitt långa hår blev helt ihoptovat när jag försökte skölja ur alla växtsmulor och trodde aldrig jag skulle få bort alla partiklar...

Sen finns Naturtint, en hårfärg som är permanent. Jag är så dum, för jag vill inte köpa permanent, eftersom det kommer ta åratal för det att växa ut om jag någonsin vill ha tillbaka min riktiga cendre färg, samtidigt retar jag mig på att de semi-permanenta håller så kort tid. De hade en semi-permanent röd, men den skulle visst bara hålla några tvättar och kostade 18 euro, så det var det inte värt. samtidigt är mitt hår så slitet att jag inte vill färga med vanlig hårfärg. Jag använder ju Burt's Bees kemikaliefria shampoo sen ett par månader tillbaka också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0