Vilken värme och så är man inne hela dagen!

Idag har det varit fullt upp. Bara denna vecka och nästa kvar innan vi måste städa ur ateljeerna och jag såg idag en skymt av desperat stress i flera ansikten. Jag spenderade morgonen med att leka med min polaroidkamera i mitt installationsrum. jag tog kort, och sen medan de framkallades så skrapade jag på fotot med olika objekt. En polaroidbild är nämligen uppbyggd av olika färglager, och dessa är mjuka medan den framkalls, varpå man kan flytta och skrapa i dem men hårda, trubbiga objekt. Sen när den framkallats färdigt så stelnar lagren. Det var väldigt kul att experimentera med!

Jag grundade också mina målardukar två lager till och sen hällde jag på färg som jag lät rinna, samma teknik som på mina två förra tavlor. Det var dock lite svårt att få det rätt, så jag fick tvätta bort det på ena tavlan och göra om. Vi deltog även i Marias video piece där hon filmar personer som blåser in i en peak flow mätare (en grej man mäter syreupptagningen i lungorna med), eftersom hon har asthma och olika allergier etc. och hennes projekt handlar om vulnerabilities etc.

På vägen hem gick jag till hälsokostaffären för att köpa soyayoghurt. Jag kom ut med en hel påse grejer, men glömde självklart yoghurten! Var i Dunnes Stores oh köpte Polarbröd också. Min lycka var gjord förra sommaren då de började sälja svenskt tunnbröd. Har dock inte ätit det på flera månader eftersom jag inte ätit bröd etc. Men jag håller ju inte på med den där dieten längre ändå...

image408

Här är ett foto jag tog på vägen till biografen igår. Nu kollar jag på Top Model och ska äta mitt polarbröd fyllt med tonfisk, salsa, philadelphia extra light, persilja och majs. Mmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0