Grattis pappa 60 år!



* Jag vill ha snö
* Jag vill vara hos min familj
* jag vill klappa min kanin
* jag vill dricka vin med H
* jag vill boka flyget hem
* jag vill hitta ett jobb
* jag vill få pengar av the Social Welfare office
* Jag vill veta när utställningen ska vara
* jag vill höra av dem jag saknar
* jag vill bli full utan att må dåligt dagen efter
* Jag vill att vår lägenhet ska vara städar och fin
* jag vill julpynta
* Jag vill inte få Seans förkylning (är redan på väg)
* Jag vill sluta må illa
* Jag vill att pappas present skulle ha kommit på hans födelsedag och inte efter
* Jag vill göra något nytt utan att förlora allt jag har
* Jag vill ha råd att åka någonstans
* Jag vill shoppa i London
* Jag vill ha fönster med adventsljusstake i
* Jag vill att de ska ha julkalender på TVn här
* jag vill se snö under gatlampans sken, inte regnvåt asfalt
* Jag vill få visshet, inte osäkerhet
* jag vill slippa åka buss på skumpiga slingriga vägar från Westport till Galway ikväll
* Jag vill få brev och inte räkningar
* Jag vill att mormor ska bli sams med mamma (men inte genom att sopa allt under mattan)
* Jag vill betyda mer för andra männinskor
* Jag vill komma till ett stadie då jag inte behöver skriva fåniga listor...

Idag åt vi lunch med Seans föräldrar i The Helm. De bjöd eftersom jag haft min graduation och klarat college. Drack Guinnes till och åt Banoffee till efterrätt. Jag vart så mätt att jag fortfarande mår illa. Det är regnrusk ute. Sean snörvlar och snyter sig och hans mamma har somnat på soffan. Snart måste vi ta bussen tillbaka till westport. Hatar den resvägen. Tar över 2 timmar på slingriga skumpiga vägar och bussarna är slitna med äckliga tuggummin fastkletade vid alla handtag och antingen för kallt eller för varmt.

Jag vill vara hemma i min säng nu. Hoppas mamma, pappa och Johnny får det trevligt i Linköping ikväll med middag och show. Tror de sa att de ska se Ulla Skoog och Viba Femba.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0