Paint student of the year.

Det var jag som vann det prestigefyllda priset sen. Vad glad jag blev när jag läste mitt namn i programmet :D

I varje disciplin får den student med bäst betyg utmärkelsen Student of the year, I Paint klasses så sponsras priset av AIB (Allied Irish Bank). Jag fick gå upp och motta en check på 3000kr och ta kort tillsammans med rektorn och en representant från banken. Massor med folk kom och gratulerade mig eftersåt och jag var så stolt! Det är inte pengarna utan meriten att ha vunnit som betyder mest. Det passar bra i min CV hehe!

Innan vi skulle gå in i salen

Innan dess så fick vi lyssna till ett långt tal av rektorn och några andra i skolledningen och så var det betygsutdelning, Det går till så att man är utplacerad i salen efter klasslistan och sen får varje rad gå upp i tur och ordning klassvis och så säger de varje persons namn och man får gå upp på en liten runway och ta emot betygsdiplomet ur rektorns hand. Det var dock ingen nyhet för mig, för vi gjorde ju samma sak förra året när vi mottog vår Bachelors degree, Honours degreen är ju ett påbyggnadsår. Jag träffade på både Fintan, Brid och Aimee som jag jobbat med på turistbyrån också eftersom de gått Heritage studies och det är ju också ett arts ämne så de hade sin utdelning samtidigt som oss. Särskilt Fintan såg rätt impad ut när jag fick student of the year och det var lite kul för han har ju alltid trott att han själv är så bra nu när han är manager etc. och inte riktigt räknat med mig eftersom jag är konst student ;)

Med Sarah och Maria efteråt.
Tom's kompis Dee blev Sculpture student of the year, och jag vet att Tom allt bra gärna hade velat bli paint student, eftersom de två alltid trodde att de var bäst och lite för mer än alla andra. Men jag tog hem det istället, så jäkla gött! En av mina förra lecturers, Fionna kom upp till mig efter och gratulerade och pratade lite, det var trevligt. Hon är en av de få som jag kunde prata väldigt bra med på slutet och som jag gärna pratar med om jag träffar på någonstans. Deirdre var lite för patronising, som att hon alltid visste bäst och skulle ge råd (även om endel råd var väldigt bra), Fionna behandlar en mer som en jämlike, vilket är skönt.

Sen gick jag och Sean och åt på Cactus Jack's, en trevlig mexikansk restaurang vi inte varit på förut. Det var jättegott. Nu är vi hemma och väntar på att höra av de andra om och vart de ska gå ut senare.


Med mitt betygsdiplom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0