Svenska adventsljusstakar

Sitter och kollar på lunchnyheterna. Allt de pratar om är bara den ekonomiska krisen, hur byggföretagen inte har råd att betala löner åt folk, fabriker i Galway ska stänga etc... Det här landet ligger ganska så illa till.

Inspektionen i morse gick bra. Hon tyckt att det var så hemtrevligt hos oss (tänk om hon varit här för 4 dagar sen) och gillade mina tavlor :) Kom upp tidigare än vanligt eftersom hon kom 9.30. Vid 10 gick jag o Sean till Amnesty cafét och drack kaffe innan han skulle till jobbet 11 och sen köpte jag en fin julkula för 20 kr på Dunnes och gick en promenad till Salthill och handlade mat på Super Valu. Nu äter jag soppa och brown bread.

Jag såg en massa svenskimporterade adventsljusstakar och jag fick en sån där ÅÅÅHHH känsla och köpte nästan en för 15 euro, men sen tänkte jag att det är ju ganska dumt eftersom jag åker hem över jul plus att det bara betyder att vi har mer att flytta ju mer vi köper.


Kommentarer
Postat av: Tina

Man måste ju älska adventljusstakar. Kan du inte visa en bild på en typiskt irländsk?

2008-11-27 @ 12:20:32
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0