Skriet, svenska flaggan och kina-vin.

Det blev en rolig kväll igår. Jag gick till Massimo's bar för att träffa de andra runt halv 11, där blev det snart full rulle med många kända ansikten och det var kul att träffa alla.


Här är vi ute i massimo's smoking area: ?, Joe, Ronan, Mitch, Sarah, Maria och jag


Aisling och Lucy.

Jag pratade med Lucy och John (pojkvän, gick båda på min skola) om utställningen jag ska ha, deras liv i Dublin etc. och fick några bra tips från Lucy. De är så trevliga så synd att man inte träffar dem så ofta...

Oisin, jag och Emma
Vi stannade i baren till stängningstid och sen blev det prat om ett House Party i Wellpark. Jag ville hänga på eftersom det var sista gången vi alla är samlade så här så då vill man ju inte gå hem direkt. Då kan man ju undra vart man får tag på alkohol klockan halv 3 en fredagkväll, men tydligen finns det en Chinese takeaway i våra kvarter som säljer flaskor med vin i smyg till efterfestare, så en massa folk gick dit och köpte vin. Helt olagligt är det ju, självklart, för alla Off Licence ställen som säljer alkohol i det här landet har lag på att de måste stänga klockan 10 haha!

Jag, Maria och Sarah tog en taxi till 51 Wellpark. Jag bodde i dem kvarteren i tvåan, för det ligger nära skolan och upptäckte att jag faktiskt var ock kollade på ett rum i precis det huset i den vevan men inte tog det för att det såg ut som ett bombnedslag (inte för att huset jag sedan bodde i var mycket bättre). Vi visste inte riktigt vem som faktiskt bodde i huset och det var nersläckt när vi kom dit så vi satt på trottoaren och åt prawn crackers till några fler dök upp och sen blev det rätt bra drag där inne efter ett tag. Ryktades om att några av husets invånare låg och sov på övervåningn. How inconsiderate! ;)

Jag, Sarah och Kieran roade oss med att köra Wii sports. Det var riktigt kul faktiskt, hade aldrig kört det förr. Såna TV spel gillar jag! Huset var rörigt som dessa slags hus alltid är. De som bodde där hade kanske ett band, för det fanns trumset, gitarrer och keyboards i vardagsrummet. De hade ett stort berg med CD skivor på golvet, alla utan fodral och ingen gick att spela för de hackade konstant. Det hängde en stor svensk flagga och en tavla av Edvard Munchs "skriet" på ena väggen och de hade en bur med någon råtta eller hamser på köksbordet! Undrar om någon som bodde där var svensk?

Bizarrt nog kom vår photography lecturer dit och var snorfull och partysugen. Och helt plötsligt var Marias ex Donal där också, trots att han varken gått på vår skola eller känner någon av våra kompisar så fattar inte hur han hamnade där. Maria tyckte inte det var så kul... Jag drack bara en cider på hela kvällen eftersom jag var trött på att slösa tid på att vara bakfull följande dag, men det gick bra ändå. Jag och Maria tog en taxi hem vid halv 5 på morgonen. Det hade varit en trevlig och lite bizarr kväll.

Kommentarer
Postat av: Tina - art & clothes

Minns tiden då jag bodde på Irland.



Minns att jag var tokförvånad över att alla köpte med sig flaskor i bruna påsar efter pubarnas stängningsdax. Det gjorde att vi aldrig gick miste om en efterfest, och glömde vi köpa så "lånade" vi ur hotellets bar där vi jobbade & bodde.

2008-11-08 @ 17:54:34
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0