And the years just pass us by

Hittade några bilder på en webbsida jag hade när jag gick i gymnasiet. Man har visst förändrats mer än vad man tror på 5 år. Sean ser så annorlunda ut han med. Jag hittade ett kort på oss i mitt rum när han var i Sverige och hälsade på för första gången, efter att vi blivit tillsammans på min resa till Irland i augusti 2003. Kortet togs i oktober 2003, då gick jag i trean på gymnasiet :)



Kolla bara på skillnaden, det här kortet togs på Staropramen bryggeriet i Prag i september i år, särskilt Sean har förändrats:



Jag hittade också några andra gamla foton:

Här är jag som 16 åring (skolavslutningen i 9an) med vår älskade Warjatka, mammas och pappas häst som de hade från det hon var föl tills hon blev 28 år. Jag brukade rida henne när jag inte kunde rida ponnyn längre.


Här är en bild jag gjorde av Caroline i The Corrs, 2002 var jag ett stort fan av dem och brukade rita av bandmedlemmarna etc :)


Här är en bild jag ritade som tack-kort till illustratören Christina Alvner (som ritat massor i Kamratposten, jycken i Aftonbladet etc.) efter att jag besökt och intervjuat henne i hennes atelje på Söder i ettan av gymnasiet...


Här är mitt skolkort från ettan i gymnasiet hehe!

Här är jag igår!

Känner mig inte helt bra. Har huvudvärk och känner mig lite hängig så kanske är något virus... Sean var ute och tog en öl och tog med sig en Aero chokladkaka hem till mig :) Har legat på soffan hela kvällen och läst i Pink Floyd boken och kollat på X-Factor (Englands motsvarighet till idol). Det var dock roligare när Sharon Osbourne var i juryn för några år sedan för hon blev alltid så osams med Simon Cowell. De har ju rätt annorlunda koncept också: att alla jurymedlemmar är managers för en kategori: boys 14-25, girls 14-24, groups och over 25s. Det betyder att åldrsspridningen på de tävlande är större. Grupperna går det sällan bra för dock, det var bara andra veckan nu och redan har båda girl banden åkt ut. De har ofta tema veckor, som t ex ikväll var alla tvungna att sjunga en Michael Jackson låt (har samma på American Idol med teman). Tycker inte alltid att det är så kul men ändå. De har inte heller något live band utan sjunger till ett backing track, men har ofta dansare etc.

Hoppas jag mår bättre imorgon för nu måste jag hinna måla lite, ligger efter som bara den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0