En död råtta från Kina

Lyssnar just nu på Ryan Adams version av Wonderwall. Har inte hört just den versionen förr, men den griper liksom tag i mig, som en viss känsla, som slingrar sig run en.



Ringde hem till Sverige förut eftersom jag ville fråga Johnny om hur det funkar med xbox live och hur man registrerar sig etc. Men sen när jag fick reda på att det kostar en hel del så tror jag inte det är nån ide, för Sean kör mest själv ändå, han ville bara testa det lite. Pratade med Johnny om musik, folks allmänt dåliga musiksmak (förlåt alla ni som diggar Britney etc.), om filmer etc. Så pratade jag en stund med mamma innan det om hennes finlandsresa imorgon och om olika grejer hon ska ta med till Hilkka etc. och sen sist fick jag några goda skratt med pappa som berättade om några vänner till honom och deras tokiga ideer.

Sean berättade om nåt så äckligt som hände på hans jobb. Han jobbar ju på Penney's (Primark) och alla deras kläder tillverkas i typ Kina, Indien etc. och idag när de skulle öppna inkomna varukartonger så hittade de en stor död råtta i ena kartonger, som låd där stinkande i fosterställning på toppen av klädhögen och det var en massa råttbajs runtomkring! Fy fan, jag skulle ha dött, jag hatar råttor!! De tog naturligtvis inte ut kläderna utan måste skicka tillbaka lådan, vaddå, skicka tillbaka råttan till Kina??? Den kan ju ha haft någon sjukdom med sig eller nåt.

"Det kanske är en pestråtta!" skämtade Sean till arbetskamraterna. Jag vet att de brukade hitta döda möss och råttor i hans förra jobb, för då jobbade han på ett ställe där de sålde djurfoder etc. men i en klädaffär tror man ju att man ska gå säker!

Annars så mår jag mycket bättre idag, så jag åt lunch på fiket vid kanalen och kollade lite i affärer på eftermiddagen. Hittade en skitsnygg jacka (inte vinterjacka direkt utan mer en man skulle ha om man ska ut, med svart volang runt sidan.), men den kostade 1000 kr så jag hade inte råd, och så måste jag vänta tills jag åker till Dublin för att kolla på kläder till vår graduation, men om den passar till vad mer jag nu ska ha på mig så kanske jag köper den på topshop där, man vet aldrig!


Fatta vad snygg den är, jag VILL HA DEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0