I am Sam

Jag kollade just på I am Sam på TV, vilken bra film!! Blev alldeles rörd!

Handlar om en man (Sean Pen) som är handikappad och har ett intellekt som en 7 åring. Han är ensam förälder åt en dotter (Dakota Fanning) som börjar bli smartare än honom och socialtjänsten vill ta ifrån honom vårdnader eftersom de inte tycker att han passar som förälder. Han får hjälp av en advokat (Michelle Pfeiffer) som visar sig ha sina egna familjeproblem i kampen att återfå vårdnaden om dottern. Mycket sevärd!

Jag åt jordgubbar och vaniljglass också. Det var gott, förutom att jordgubbarna inte smakade så mycket, men det hade jag inte förväntat mig att de skulle göra vid den här årstiden.

Sean kom hem från sin dagstur till Dublin. Jag ska väl dit i början på nästa vecka antagligen så jag får kolla på det där galleriet jag ska ställa ut i. Typiskt nog kan jag inte gå på vernissagen för det är samma dag som våran college Graduation och den vill man ju inte missa eftersom det är sista chansen att träffa en stor del av de förra skolkompisarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0