Irya's Playground och Syd Barrett


Igår råkade jag av en händelse snubbla över ett otroligt bra svenskt band som heter Irya's Playground. Sångerskan heter Irya Gmeyner och är en av grundarna av Cirkus cirkör. Hon gav ut en EP under namnet "Irya Gmeyner- The basement takes from Textilgatan 7" tidigt i år och nu har debutskivan just släppts under bandnamnet Irya's Playground. Man kan ladda ner EPn på Itunes för 22.50 så det gjorde jag just. Min favorit är Be my angel som är lite trip hop, liknande Portishead etc.

Finns bara den här videon på Youtube, men vill ni höra fler låtar så kolla in myspace sidan: http://www.myspace.com/iryamusic

Nu är det nog med reklam, haha, så till vad jag haft för mig idag då.

Jag har animerat sockerbitar som blir till en byggnad och sen kraschar. Jag gick till Super Valu och köpte tre paket bitsocker och kakor (som jag tänkt animera, men sen gjorde jag inte det). Det såg nog lite ut som om jag hade någon ätstörning: bara 3 sockerpaket och ett stort kakpaket ;)

Var även i stan och drack kaffe och läste i Pink Floyd boken. Den är så himla intressant att man inte vill lägga ifrån mig den. Särskilt början där det handlar mycket om Syd Barrett. Han var helt klart världshistoriens snyggaste rockstjärna, helt ofattbart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0