Ja men skit i det då!!!!!!

Hade ju ansökt till fotoaffären i Satlhill eftersom de behövde folk. Hade inte hört något från dem och jag ansökte förra fredagen så jag gick en promenad dit och frågade om tjänsten var tillsatt redan. Ja, sa tjejen, de anställde någon för två dagar sedan. Jag kollade bakom henne och såg en liten brunhårig tjej som såg ut att vara flera år yngre än mig som fick en genomgång om hur hon skulle kolla på fotona på dataskärmen.

Nej, nej de vill VERKLIGEN INTE ha någon som har jättestort intresse för fotografi och redan kan en massa om kameror, kan svartvit framkallning och vill lära sig mer. Nej, de vill ha någon liten tjej som kanske har erfarenhet av att jobba i affär eller har läst business i college eller något, trots att hon säkert inte kan något om fotografi... De vill inte ha en person som verkligen älskar fotografi och jättegärna hade velat ha ett sånt jobb. Nej, de kallade mig inte ens till intervju. Och så vill de säkert ha Irländare hellre än utlänningar om de får välja också, men jag har ju bara bott här i 4,5 år och kan flytande engelska...

Jag det där gjorde ju inte precis min dag...

Jag åt soppa på en pub på min gata och sen har jag hällt en massa grön färg på min stora målarduk som jag hoppas ska torka snart. Läste annonserna i Galway advertiser men fanns inget jag kunde ansöka till som jag faktiskt skulle ha chans att få, bara receptionist och bar jobb med flera års erfarenhet....

Och så är det värsta regniga och ruskiga dagen så jag täker då inte gå runt till ställen och dela ut CV i det här vädret, och är det ens någon mening när man aldrig ens får svar på sina ansökningar, trots att jag ansökt till flera jobb där jag hade rätt kvalifikationer, erfarenhet etc...

Fuck this!


Jag och Collum dricker Guinnes i O'Connel's beer garden i söndags efter min sista dag på turistbyrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0