Handarbete och förberedelser.

Jag vaknade i morse och kom på att jag glömt köpa flingor, så hade ingen frukost hemma. Visserligen var klockan runt 12, men jag var uppe sent och sydde på klänningen jag ska ha till vår graduation. Blir lätt lite fanatisk när jag sätter igång med något och kan inte sluta förrän det är klart... Sydde in sidorna eftersom den var två nr för stor, gjorde om och satte spets kring kragen och satte spets kring ärmarna. Blev faktiskt väldigt nöjd, trots att jag fick göra det för hand då jag inte har någon symaskin. Men när jag åker hem i ju ska jag lägga ett par innersömmar så att inte tyget repar upp sig så småningom.

Så här såg klänningen ut innan. Dålig passoform men såg att den hade potential:


Efteråt ser den ut så här:

Jag känner mig så händig, hehe! Nu är iallafall mitt outfit bekymmer löst för nästa fredag.

Jag gick till Arabica och drack te och åt en bagel med Sean innan han skulle till jobbet klockan 1. Där träffade jag även Maeve Curtis och hennes sambo. De frågade lite hur det går med konsten och sådär och när jag sa att jag fått en utställning i Dublin så blev hon så glad för min skull att hon gav mig en kram. Hon blev ju student of the year förra året (hon gick året över mig) och det har gått bra för henne sen dess, men hon bryr sig verkligen om hur det går för mig, vilket är väldigt trevligt, man blir liksom glad av att se henne :)

Sen gick jag och kollade efter vit make up i några affärer i stan men det var slut överallt, för jag var inte nöjd med cremen jag köpt igår. Var inne hos Catriona i Powell's och hon letade rätt på numret till Smyth's Toystore ute i Terryland så jag kunde kolla med dem. Men det visade sig sen att de sålt slut också. Jag gick hem och skulle kolla upp vilka ingredienser jag behöver till pumpapajen när Catriona ringde och frågade om jag var ute i terryland, för hon ville färga håret svart henna till ikväll och hälsokost affärerna i stan hade ingen kvar, så hon hade ringt den i Terryland och de hade lagt undan två paket till henne men hon jobbar till 6. Jag var då snäll och erbjöd mig att cykla ut dit för att hämta färgen åt henne, så kunde jag ju köpa ingredienserna i Tesco där istället. Sagt och gjort, jag cyklade ut med min ryggsäck och kom hem med väskan fullproppad med grejer, bla. vodka och tranbärsjuice till ikväll, och så Catrionas grejer som jag gav henne på vägen hem. Tror inte jag kommer hinna eller orka göra klart pumpapajen idag, för jag måste ju hinna göra mig iordning också, men ska iallafall gröpa ur pumpan och koka pumpaköttet så man har det gjort. Jag testade även att sminka mig med en målarpensel och att späda ut det vita med lite vatten och då gick det att få det mycket jämnare, så jag ska göra så ikväl sen.

Ser fram emot att spöka ut mig, bilder kommer!

Kommentarer
Postat av: Jell

Oj, vad fint!

Om man vore så händig, har sagt till min pojkvänn att köpa en symaskin till mig så att jag ska kunna sy mina egna kläder,vi får se :)



jag gillar det du har gjort iaf!

2008-10-31 @ 20:36:28
URL: http://jellybellypling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0