Kråkguldet

Det fick bli Kråkguldet ikväll. Jag fick den DVDn i julklapp av Johnny förra året. Han kommer alltid på någon bra film eller boxset att ge till mig, särskilt sånt man minns från förr. Men så är han filmfantast också och har flera hundra DVD filmer.
Året innan gav han mig Sällskapsresorna boxen. Jag sträckkollade på alla Kråkguldet avsnitten nu ikväll och åt kinder choklas och en liten Salt and vinegar Pringles. Mys!

Kråkguldet är en av mina favoritbarnfilmer, är så mysig och spännande stämning. Vi har ofta kollat på den vid jul för mamma älskar den filmen!

Stötte ihop med Dee i affären, hon sa att hon just var på väg till vernissagen i Bierhaus och just kom från en annan öppning i Nora Barnacle house, inte förrän efteråt mindes jag att hon själv var med i utställningen för jag frågade bara vad hon tyckt om utställningen igår. Frågade även hur det går för Tom i Dublin (han går fine art Masters på NCAD) och hon sa att han också var i Bierhaus ikväll. Sade att jag var upptagen men skulle ta en titt på utstälningen imorgon ("upptagen" med att kolla på film) men jag orkade bara inte gå dit och höra Toms skryt om hur bra det går i Dublin och bla bla, han är bara för mycket och jag orkade inte med det ikväll. Dee och Tom klarar man bara i små doser. Man kan ju inte gå på vernissager jämt heller!

Nä, nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0