Måla_jobba_tänka?!

Jag spenderade eftermiddagen med att måla ett hus med lägenheter. Kanske inte ser mycket ut, men sånt där precisionsarbete tar både tid och kraft. Är iallafall nöjd med hur det ser ut så här långt och man får ta det bit för bit för om man håller på för länge så blir iallafall jag slarvig för man orkar inte koncentrera sig, så nu blir det nya tag imorgon!
Känns som värsta befrielsen att inte jobba så man äntligen kan måla igen, och om jag nu får student credits från the social welfare office så tänker jag inte försöka hitta jobb förrän efter utställningen fär jag har ju bara 4 veckor på mig och om jag jobbar så hinner jag ju inte måla! Jag har ju lite pengar iallafall eftersom jag fick lön förra veckan så om jag är sparsam så ska det nog gå. Jag och Sean pratade förresten om att jag kanske ska skita i att hitta jobb före jul, för då får man ju knappt något ledigt vid jul, bara 4 dagar eller något, och eftersom jag inte varit hemma på ett år så funderar jag på att kanske åka hem hela december istället och så kan vi flytta ur lägenheten då och hitta ett rum som Sean kan flytta in i när jag är borta så vi slipper ha så dyr hyra och sen kan jag leta jobb igen efter jul. Kanske blir så.




Sen har jag pratat med mamma i telefon på kvällen och grattat Johnny på 21 års dagen. Grattis brorsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0