Första höstdagen (hej då icke existerande sommar)

Nu är det höst då. Första september. Det börjar bli mörkt redan halv 9 på kvällen och studenterna börjar komma tillbaka. (College börjar nästa vecka för en del, men de flesta börjar runt den 15). Jag kände ett akut behov av att träna, har inte gjort det ordentligt på flera månader, bara gått lite promenader och så, men vädret har ju varit så värdelöst så har inte blivit så mycket av det heller. Sommaren liksom kom och gick utan att jag knappt märkte det. Det bara regnade och regnade och regnade... Idag var det soligt först, men sen kom den värsta störtskur jag sett på evigheter och det var så mycket vatten på gatan utanför turistbyrån att det stod över trottoarkanten!

Sean skulle ut och springa, men jag gillar inte att springa egentligen och så var det blåsigt och tråkigt, så jag bestämde mig för att känna in den nya sporthallen i Universitet. Jag var ju medlem av Crunch fitness gymet hela året, (fast blev inte att jag gick dit på sommaren), men nu är medlemskapet slut om 2 veckor och det har ju förresten slagit igen sedan en månad tillbaka och nu är det det nya gymet med nya ägare som gäller. Om man vill lösa nytt studenttmedlemskap där så kostar det 250 euro, men jag är ju inte student längre så då kostar ett år över 400 euro och det har jag ingen lust att betala, särskilt som jag inte vet om jag kommer bo här så länge till.

Pay as you go kostar 8 euro för antingen pool eller gym och 12 för båda, men då kan man bara gå vissa tider, så kvällstiden var 8.30 till 9.30 för non-members. Var skönt att simma, det var nog ett år sen sist eftersom det inte fanns pool i gamla gymet. Anläggningen är snygg och fräsch, men det var lite väl mycket folk i poolen, som vanligt när man bara får vara där en viss tid.

Jag bastade iallafall, men retar mig på att bastu i det här landet aldrig är varma nog! De sätter dem bara på 65-70 grader, och det spelar ingen roll hur mycket vatten man skvätter på, det är inte varmt nog ändå. Jag tycker att en bastu ska vara 80 grader minst, så varmt att man knappt klarar att sitta högst upp....

Eftersom jag kom dit vid 8 och inte fick gå in förrän halv 9 så cyklade jag runt lite på campus området och runt Corrib village. Önskar att mitt college hade haft lika coolt campus som NUIG...

Hatar att inte vara student mera, för man missar så mycket rabatter och grejer, men jag har iallafall mitt student travel card till årsskiftet, så jag försöker ofta visa fram det på olika ställen för att försöka få rabatt och det brukar funka i vanliga affärer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0