Henna we go again!

Idag är min första dag som arbetslös. "Om jag inte alltid jobbade så skulle jag ha så himla mycket kul att göra, men nu hinner jag ingenting alls" Jo, precis så tänkte jag, men min första dag som arbetslös har faktiskt varit ganska seg. Man kan inte heller njuta av att vara ledig då man hela tiden har oron i bakhuvudet gällande vad jag ska göra, hur länge pengarna ska räcka, om jag kommer hitta ett jobb snart...

Jag var i stan och det var blåsigt och småkallt, men regnade i varje fall inte. Jag åt lunch på Coco cafe och träffade Sean där på hans lunchrast också eftersom att jag sade till honom att jag var där. Måste handla lite mat imorgon så att jag kan äta min egen lunch hemma. Är så van vid att antingen äta på café eller köpa med mig macka/sallad, men nu när man inte har något jobb så gäller det att hålla i slantarna...

Jag köpte iallafall Burt's Bees shampoo och conditioner, finns inget bättre shampo för mitt hår har jag kommit på, så trots att de kostar 110kr styck så får det vara värt det. Naturligt är alltid bäst. Köpte även en påse ny henna, så nu sitter jag med plastfolie runt huvudet och väntar på att det ska sätta sig i håret ordentligt. Första gången jag använde det så tyckte jag det var oerhört bökigt och geggigt (ser ut som grön/brunt bajs) men nu är det tredje gången jag använder det så det går mycket smidigare nu. Får se hur det blir den här gången, för mitt hår har blivit lite mörkare undan för undan så kommer nog inte att bli lika klar röd färg. Hoppas det tar bara, för jag hade inget shampoo hemma sista gångerna jag tvättade håret, så jag har använt Pantene brunette expression som jag köpte förra året och det är ju lite som en toning var gång man använder det och nyfärgat hår sägs inte vara bra att kombinera med henna. Men, 12 kr, som det kostade, kan man ju inte "go far wrong with".

har suttit och kollat på ett par avsnitt av Party of Five (Ensamma hemma) och spelat lite gitarr medan jag väntat på att hennan ska verka (vill ha i det 3 timmar) men nu har det nästan precis gått 3 timmar så är väl dags att skölja ur det.

Ikväll ska vi på en sista middag med folk från turistbyrån. Först skulle det bara bli några stycken av oss som kommer bäst överens, men sen så kändes det dumt att smyga med det inför de andra, för de skulle kanske få reda på det och känna sig utanför så Maria och Aoife bjöd alla så det var ju lika bra. Annars kunde man ju inte lägga upp bilder på facebook t ex för då skulle ju några andra som inte var bjudna se det... Jaja, är ingen jag tycker sååå illa om direkt men ett par som är lite jobbiga ibland bara.

Sean ska med han också för Maria frågade om han ville, han har ju aldrig träffat de andra. Jag väntar fortfarande på besked från Davitt photo om jag får komma på intervju eller ej. Typiskt nog har både Maria och Aisling (tror jag) ansökt till samma jobb och Maria har mycket mer erfarenhet än jag av affärsjobb m.m hon var t om supervisor på ett ställe. Men hon har ju inget intresse för fotografi och vill bara hitta ett jobb tills hon och pojkvännen och Aoife åker till Korea i ett år efter jul. (De ska vara engelskalärare där)... Om jag inte får det jobbet kommer jag ta vilket annat skit som helst för då ger jag upp, men jag vill vänta ett par dagar med att ansöka till cafeer och restauranger tills jag hör från dem, för annars kanske de ber mig att börja i t ex ett cafe direkt och då när man redan har tackat ja så är det ju för sent att ta det andra man hellre vill ha...

Nä nu ska jag väl gå och försöka få ut geggan ur håret då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0