Kaffe i Massimo's

Jag gick en promenad med Sean när han kom hem från jobbet, bort till universitetssjukhuset och tillbaka till sea road. Där drack han en pint på Blue Note, men jag hade bestämt mig för att inte vara onyttig idag, så jag drack apelsinjuice istället. Ville ha kaffe, men det hade de inte. Sean gjorde en lite tur genom det Tjeckiska ölriket såhär innan resan redan, så han drack Staropramen, Budvar och Pilsner Uruquel (eller hur det stavas) och favoriten blev Staropramen, följt av pilsner uruquel. De andra två drack han i Massimo's för jag ville gå någonstans där de serverade kaffe, så det blev två muggar kaffe, prat och lite läsning ur en kort bok av Freud som handlar om hur kultur och religion påverkar oss. Jag köpte tre noveller av tre olika kända  tänkare som de sålde 2 för priset av en härom dagen.

Sean köpte chips i Winnies på vägen hem och det doftade chips och vinäger lång väg och jag kände mig hungrig. Men jag ville inte ge med mig eftersom jag hållit mig från att äta skräp hela dagen. Nu var jag dock jättehungrig och allt vi hade hemma var ändbiten av en multigrain loaf, som jag rostade och åt.

Tänk, innan jag flyttade hit så hade jag aldrig ätit vinäger på pommes, nu kan jag knappt äta dem utan!


Kommentarer
Postat av: Christina

Låter gott! :)

2008-09-02 @ 23:30:04
URL: http://pinapina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0