Om jag någon gång skaffar barn

Jag är väl inte direkt mamma-material i det här läget, än så länge föredrar jag djur framför barn. Tycker om barn i små doser, men kan inte se mig själv som mamma på minst 5 år ;)

Iallafall, när vi nu skaffar barn, för det vill jag ha en dag, bara inte på ett tag, så finns det några namn jag har funderat på som jag gillar. Kravet för namnet vi väljer tycker jag ska vara att det går att uttala både för svenskar och irländare, eftersom de kommer att vara halvirländare. Sean vill ge barnen ett svenskt namn medan jag helst vill ge dem ett utländskt, eller ett ovanligt namn/ sago figurs namn. Är inget jättefan av de vanligare irländska namnes som t ex Aoife, Padraic, Fintan, Maeve etc, just för att de är så vanliga här, och sen finns det ju många som låter fint men ingen som inte är irländare skulle fatta hur de ska uttalas...

Några av namnen har jag gillat länge, andra hittade jag nu ikväll när jag kollade lite namnlistor på nätet :)

Här är mina favoriter (men jag kan ha glömt något):

FLICKA:

Winter
Willow
Alice
Dorothy
Lucy
Ruby
Evelyn
Bronwyn
Briony
Lily
Esther
Marion
Ariadne
Leonor
Ellen
Martha

POJKE:

Rowan
Rohan
Florian
Evan (Eimhin med irländsk stavning, men det skulle ingen svensk veta hur det uttalas)
Toryn
Frost
Ilian
Kettil
Linnar
Dylan
Blaine


Seans favoriter är Theodor och Marlene.

Nu är det hög tid att sova, Sean har redan somnat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0