Possibly maybe

Jag jobbade min näst sista dag på turistbyrån idag. På lunchrasten lyckades jag precis på minuten med konststycket att köpa en wrap i Centra, sen ta bussen ut till Salthill och lämna min ansökan till ett jobb i Kodak centre där (stans bästa fotoaffär dit jag alltid brukar gå och framkalla mina bilder) och sen tillbaka igen. Alla som känner till hur opålitliga stadsbussarna är i Galway kan förstå att det var lite väl tajt eftersom bussen var försenad som vanligt, men jag hann precis tillbaka. Tur att jag lämnade min ansökan idag iallafall, för hon i affären sa att managern ska gå igenom dem nu i helgen och kalla folk till intervju i början av nästa vecka, så tur jag inte väntade till måndag när jag slutat på turistbyrån.

Jag kollade just på ett intressant program på BBC om en skotsk laird (nästan precis som de i Karl för sin kilt) och hur de åkte till Sverige till en älguppfödare för att de skulle importera älgar till deras stora naturreservat. De köpte två kalvar, de var söta!

Jag bad Medbh att skriva ett omdöme om mig från jobbet och hon skrev en halv sida om våra arbetsuppgifter och en massa bra grejer om mig så kände mig smickrad!

"I found Cecilia to be very hardworking, confident, trustworthy, patient, kind and very friendly. She also works very well under pressure. She is an excellent time keeper. Cecilia works very well with the public and also very well with her colleagues and is a brilliant team player. When she started here, we found her very easy to train and she adapted very easily to this busy office. She proved extremely reliable in all duties involved. I am confident that the experience she has gained will benefit her in her career and wish her every success."


Whoa, hoppas man kan få något jobb nu som frågar efter en referens så att man kan visa dem det här omdömet, hehe!

Jag hoppas, hoppas att jag har chans att få jobbet i foto affären för jag älskar att fotografera och har erfarenhet av en massa olika typer av kameror (35mm, digital, medium format etc) och tycker det verkar jätteintressant att lära sig att framkalla och skriva ut bilder och hjälpa duktiga fotografer i deras arbete. Davitt Photo Kodak Express är stans bästa fotoaffär, så alla konstnärer och yrkesfolk framkallar sina kort där också, för medium format är de jättebra  t ex och om man skulle få jobb där så skulle man få våra photography tutors från college som kunder. Men mest är det ju vanliga privatpersoner förstås. Jag kan ju mörkrums framkallning och sånt, men nu för tiden är det ju mest digitala utskrifter, så det är ju inte lika intressant som att göra vanlig framkallning, för det är ju lite spännande, och så är ju förgbilderna gjorda med moderna maskiner som en idiot kan sköta, men skulle vara bra mycket roligare än att jobba som servitris etc.

Så possibly maybe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0