Testjobba

Jag var på den kortaste intervjun någonsin idag. Det var i ett café på Eyre Street i Galway. Det tog typ 2 minuter, han sa sen att han ville att jag skulle testjobba där redan på måndag, men jag sade att jag har ju en vecka kvar på mitt nuvarande jobb. Det hade han missat på CVn sa han och blev lite tveksam, för han behövde ju folk NU. Sen frågade han om jag kunde testjobba på lördag, men jag sa att min sista dag på turistbyrån inte är förrän nästa söndag den 28. Han sa att han skulle ringa mig i veckan, men att han skulle fixa så att jag fick testjobba antagligen på måndagen den 29, och att han skulle "sort something out" så det skakade vi hand på. Undrar bara om det är många andra som ska testjobba också... bara för att man får testjobba så betyder det ju inte att man fått jobbet. Han hade ju haft flera intervjuer under veckan.

Egentligen är jag inte särskilt exalterad, jag vill egentligen inte jobba på cafe... stället ser trevligt ut om man skulle gå dit och äta lunch, men jag vet inte om det är så kul att jobba på, det se rätt stressigt ut. Han sa att han i stort sett bara var intresserad av min hotell och café erfarenhet på CVn, och det var ju jättelänge sedan. Hotellet jobbade jag ju på sommaren '04 och cafét var ju sporthallsfiket i Motala där jag jobbade lite helger och jullov under gymnasiet, och det var ju 2001-2002 eller nåt. Skulle bra mycket hellre ha ett jobb där det hade betydelse att jag har erfarenhet och kunskaper om kundbemötande, turism, konst, kreativitet etc. Det är ju min honours degree i konst och mina tre somrar för Failte Ireland som jag skulle vilja att de räknades hellre en ett hotelljobb from hell för 4 år sedan och jobb på ett sporthalls café för 6 år sedan... Men ett jobb är väl ett jobb antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0