To keep above the surface

Andra dagen som arbetslös. Spenderade hela morgonen med att fylla i en massa arbetslöshets papper och med att fixa fram Seans PPS nummer (som personnummer) och salary info och hitta en massa olika bank statements, proof of address, bevis på att jag försökt söka jobb etc.

Gick till turistbyrån och fick Medbh att skriva ut ett papper där det säger att jag slutat jobba hos dem och vilken dag i väntan på P45 blanketten (en blankett man får av sin arbetsgivare när man slutar som säger hur mycket skatt man betalt och hur länge man jobbat etc.) Sen gick jag och tog kölapp på the Citizens' information centre. (Där man ansöker om PPS nummer, får ut socialbidrag, arbetslöshets ersättning etc.) De var på nummer 510 och jag fick nummer 556!!! Klockan var tre och de stänger 4, fan vad segt och jag trodde inte jag skulle hinnas med, men de fortsatte fast klockan precis passerat 4 för att göra klart oss.

Hon sa att jag kan få student benefits men måste få påskrifter från college om när jag gick där och när jag slutade. Måste även vänta tills jag får min p45 form, för Medbh glömde skriva vilken dag jag börjat utan bara när jag slutat så det var inte bra nog... Hoppas de skickar den snart. Måste väl ta mig till skolan för att få det påskrivet då, hoppas jag kan smyga in obemärkt så jag slipper stöta ihop med någon av mina tutors så man måste börja berätta om vad man gör nu osv. när man inte gör något!!!

Catriona ringde, hon hade textat mig tidigare och frågat om jag ville fika med henne och Mags men jag var ju på socialkontoret så vi ska iallafall gå på vernissagen i Galway arts centre kl 6 på torsdag för Maeve Curtis och Selma som gick ut förra året ställer ut som del i den årliga Graduate showen, så ska bli kul att se och blir nog en hel del college folk där. Ska försöka att nosa upp någon som t ex Ben eller Austin och vara på dem lite mer om hur jag ska få tag på en atelje,  för de är säkert där.

Sen sa Cat att hon ska på en African drumming class klockan 8 som kostar 6 euro, så det kunde ju vara lite kul att gå på, så jag hänger nog på dem i så fall.

Känns som att jag inte gjort något vettigt idag, bara fyllt i dumma papper, betalat hyran och köat..

Försökte ringa mamma men ingen svarar som vanligt. Ringde Seans mamma i förmiddags eftersom jag skulle fråga om en grej när det gällde att fylla i papperen. Hon sa att de hade det jättetrevligt i Afrika. Hon och Carol var ju där och hälsade på Seans andra syrra Laura i 2 veckor. De hade hunnit med att se Swaziland, Mocambique och Sydafrika och varit på safari m.m låter kul minst sagt! Sen var ju hon och svärfar på semester i Kanarieöarna förra veckan och kom hem i söndags men några kompisar. Oj vad de semestrar!

Sean är ledig nästa vecka så vi ska dit på söndag iallafall.Tror jag håller på att bli sjuk, har ont i huvudet vid tinningarna och som en "slemklump" i halsen eller något.

Jag kände mig som ett nervöst vrak efter allt köande och jobbigheter idag, så jag som inte ens röker köpte ett paket Marlboro light och stod och tjuvrökte en cigarett på gården bakom vårat hus. Hjälpte inte ett dugg och gav mig bara en äcklig smak i munnen och näsan, men kände att jag var tvungen att göra något med mina händer. Nu har jag gömt dem och kommer bara ta fram dem om jag har något slags sammanbrott i framtiden, för jag ville inte bli rökare, det är en annan utgift jag inte behöver och om jag inte rökt förut så behöver jag väl för all del inte börja nu och förstöra mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0