Blää, magknip!

Idag har jag jobbat vidare med animationen. Efter allt slit har jag fått ihop hela 9 sekunder, yaaay, man får sån lön för mödan liksom ;)

Åt lunch med Sean i Wa Café och gick förbi hamnen för att se hur det går med tankarna. Aoife textade och ville att jag ska gå dit imorgon och dokumentera när de börjar riva främre raden med tankar. Synd att man inte vet när de börjar, för har varken tid eller lust att hänga där hela dagen. Vet inte heller om de ska ta ner den sista bakre tanken först eller börja med de främre direkt...

Har haft ont i magen och känt mig lite konstig hela dagen, hoppas jag inte får nån himla magsjuka mitt i alltihop! Särskilt nu när jag äntligen ska ha den där födelsedagsfesten på onsdag...

Var på AutoCad kursen nu på kvällen så är trött efter det. Trodde inte det skulle handla så här mycket om matte (jag hatar matte). Vi jobbade med geometri, mätning av vinklar, hur man räknar ut längden på ett sträck med nån jobbig formel, kvadratmillimetrar och jag vet inte vad gaaahh, jag hänger med så gott det går men alla de andra på kursen är ju byggjobbare, anläggare och arkitekter så de fattar sånt! Jag vill ju bara hitta på lite kartor och former på kul, inte jobba med sån här precisionsmätning... Sen var vi tvungna att fylla i ett papper om oss själva, vad för kvalifikationer vi har, yrke, varför vi valde att gå kursen etc. Jag skrev att jag är intresserad av arkitektur i mitt konstnärskap och att AutoCad kanske kan hjälpa mig i mitt konstnärliga arbete, haha!

Jag vet (och har vetat länge) varför jag inte valde att bli arkitekt trots mitt stora intresse för arkitektur, och det är för att det är så tekniskt, matematiskt och preciserat.

Usch jag har huvudvärk och magknip och hur mycket som helst att göra på två dagar. Måste göra klart animationssekvensen, städa lägenheten, baka nåt till festen, dokumentera rivningen av tankarna imorgon och fylla i grejer i min notebook... och allting tar ju sån tid, jobbigt när man inte är på topp fysiskt heller...

Kommentarer
Postat av: Deniesé

sv: jaha okej :) Åh vad kul, vart har du bott då? :D

2009-04-21 @ 10:48:30
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0