Danell på taket

Idag har jag spenderat större delen av dagen på takparkeringen vid the Docks. De rev en av de främre tankarna idag så jag hade i uppdrag av Aoife att dokumentera det. Ställde klockan att ringa 9 så jag hann klämma in 2 timmar av animering på förmiddagen innan jag skulle ut till hamnen. Var dock så otroligt trött sen vid 12 att jag var tvungen att ta ett par panodil för att få bort trött-huvudvärken.

Sen tog jag kort från bortsidan av hamnen när de lyft bort en del av tanken. Tydligen är de yttre gjorda av tjockare metall för de måste använda en skärbrännare (heter det så?) och ta bort bit för bit av tanken istället för att vika ihop den som de gjort med de andra.

Mitt i alltihop så sade någon mitt namn och det var tre av mina tutors från college som fått syn på mig. Mike, Austin och Gavin. De två sistnämnda har jag ju träffat på rätt nyligen, men Mike hade jag inte pratat med sen vi slutade, och han var ju min personal tutor också. Blir alltid lite awkward när jag träffar på honom, kan inte säga varför, men han blir alltid tyst och lite konstig själv, så inte helt lätt att prata med. Sen så är ju inte min hals helt bra än, och självklart var min röst helt hes när jag skulle prata med honom! men han frågade iallafall lite om vad jag gör, om jag bor kvar i Galway etc. sen kan väl Austin fylla i resten åt honom för honom träffar jag ju på varenda vernissage ;)

Jag åt lunch i Amnesty caféet och sen tog jag hissen upp på taket till Hynes car park. Där spenderade jag sedan resten av eftermiddagen med att arbeta med kameran, och få ut så mycket av den som bara går. Det kom fram två män till mig, först en i hamnen och sen en på cafét, och frågade om tips om kameraköp, hur mycket min kamera kostat etc. Vet att många har Canon EOS kameror, men jag är alltid trogen Nikon (fast jag har använt Canon mycket också i skolan). Jag är väl lite sådär, mac istället för pc, Nikon istället för Canon haha!



Jag gillar inte att göra för mycket editing i photoshop, utan föredrar om man kan få till de mesta effekterna för hand med diverse filter, inställningar etc. Det är liksom mer hantverk över det hela då, och något jag fått träna på eftersom jag använt mig mest av analoga kameror.

Jag på parkeringstaket

Jag tog en serie svartvita kort med gult filter på min 70-300mm lins för att zooma in på olika detaljer och så använde jag min 28-100mm lins  med en röd plastbit som jag gjorde ett hål i och höll framför för att skapa en rätt häftig effekt i svartvitt.


Om ni vill se hela serien så kolla in min hemsida ::här::

Sen skrev jag ut några av bilderna i Boots på vägen hem och satte in i min notebook, uppdaterade min hemsida med de bästa bilderna och pratade med mamma i telefonen en stund.

Imorgon blir det städa utav bara sjutton, tur att Sean är ledig så han kan hjälpa mig.

Kommentarer
Postat av: Deniesé

vilka coola bilder :D



sv: jaha okej, va spännande :)

Vad gör du där då? Läser eller jobbar du? Både och kanske+ :P



Hoppas du får en bra dag! :)

KRAM

2009-04-22 @ 10:20:01
URL: http://liketolive.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag kör både Mac & Nikon. Mitt val.

2009-04-22 @ 16:09:39
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Deniesé

sv: Jaha det låter spännande! Håller tummarna för dig så att du får det sommarjobbet även i år! :)

Oh jag är sjukt intresserad inför webbdesign och sånt också, ska nog läsa det på universitet sen ^^



hur har din dag varit? Kram

2009-04-22 @ 19:02:08
URL: http://liketolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0