En galen kärring

Idag blev jag inte lite paff kan jag säga. Jag jobbade först med animationen och sen mötte jag Sean i japanska caféet vid the Docks på hans lunchrast. Jag hade med mig kameran i väskan för jag hade tänkt kolla hur långt de kommit med tankarna när jag gick förbi in till hälsokostaffären sen.

Jag var ju inte där för att ta kort seriöst eftersom jag varken hade med kameraväskan eller stativet, men jag gick fram till korsningen vid hörnet av hamnen och knäppte ett par kort på när de svetsade loss bitar av tankarna. Det blev säkert bara 4 bilder eller så och sen vände jag och började gå. Då hörde jag någon ropa.

"Heeey, you there! Come here a minute!!!!"

Jag vände mig om och en ilsken tank kon springande efter mig. Det var samma tant som Aoifa pratat lite med i torsdags när vi var där nere och fotade. Hon bor precis där i ett av de gamla radhusen och hon sa att hon bott där i 35  år och klagade på att hennes granne minsann fått bli intervjuad på radio för at de bor precis vid tankarna men inte hade de frågat henne men om de nu frågade så skulle hon tacka nej för hon skulle minsann inte vara likadan som grannen för henne gillade hon inte och bla bla. Ja, hon var det iallafall så jag kände igen henne.

Jag stannade såklart upp och då började hon hytta med pekfingret i ansiktet på mig och skrek:

"I don't want any more fuckers around here taking photos, do you hear me?! There's nothing more for you to see here!!!"
"I'm not from a paper or anything" sa jag (för jag visste ju att det varit en del media där och grannen som var i radio och det)
"Just shove off vill ya, or I'll..."

Hennes ögon fullkomligt blixtrade av ilska och hon viftade med pekfingret. Ok tänkte jag och fortsatte gå, jag vart nästan full i skratt. Annars när folk skäller på en så blir man ju illa berörd och ledsen men det här var liksom "Jaha, vad var det just som hände?" Jag tyckte nästan det var lite komiskt! Men nu vill man ju inte gå tillbaka till det hörnet där kärringen bor iallafall för då kommer hon väl utrusande igen och blir galen. Hade lust att säga ett par väl valda ord till henne, men lät bli, för om jag sagt åt henne "to fuck off" så kunde ju hon säga att jag hade svurit åt henne med, så jag gick bara därifrån, men om det blir mer tjafs tänker jag säga till henne.

Och jag menar, det var ju inte som om jag tillbringade evigheter där och riggade upp stativ och utrustning och grejer utan jag tog ju bara upp kameran och knäppte ett par kort ;)
Chattade med Aoife senare på facebook och hon tyckte inte det var klokt. Men, hon verkar ju vara helknäpp iallafall, Aoife tror att hon är alkoholist.

Jaja. Nu på kvällen så var jag på min AutoCad kurs igen och idag gick det så himla bra. Fattade alla övningar och var den enda i gruppen som lyckades göra klart ritningen av en diskett som vi hade som uppgift. Även om jag inte gillar matte så är iallafall geometri den del av matten som jag gillade mest i skolan. Och så har jag alltid haft mer fallenhet för att tänka i former än i siffror och ekvationer.

Funderar på om jag ska ta tåget till Dublin på onsdag förmiddag och gå på A Camp konserten som är i The Academy på kvällen. I så fall får jag sova på hostelet jag brukar bo på över natten. Sean kan inte komma iallafall, men kanske känner för att göra nåt på mina sista lediga dagar. Som sagt, har inte bestämt mig till 100% än, men vi såg ju The Cardigans i Dublin 2006 och det var himla bra!

Kommentarer
Postat av: Tina

Men så tokigt - tokigt galen tant. Hon verkar ju inte helt som hon ska, inte alla hästar hemma liksom. Vem sjutton blir arg på någon som går runt och fotar lite - det va ju inte så att du fotograferade henne direkt som en paparazzi=)



...phu ja, det finns människor och det finns människor.

2009-04-28 @ 09:55:19
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Haha, vilken galenpanna! Hon har nog inte mycket mer för sig om dagarna än att gå och förbanna sig över det där.

2009-04-28 @ 12:10:58
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0