Långfredagskväll och invigning av ett kakfat

Efter att ha städat och diskat lite här hemma så gick jag och handlade. Sen blev det ägghalvor och hasselbackspotatis till kvällsmat. Väldigt gott! (Sean åt vegetariska burgare, för han gillar inte ägg).

Jag hann även med att göra chokladbollar medan potatisen var i ugnen, och så var det extrapris på jordgubbar, så jag bestämde mig för att inviga mitt fina kakfat som jag köpte för ca ett år sedan men aldrig har kommit mig för att använda eftersom jag aldrig har några fikagäster. (Här blir det alltid att man träffar folk i nån pub istället för på fika hemma).

Trots min förkylning så kan jag känna doften av jordgubbar, så nu blir det nog lite fika snart skulle jag tro. Hemma hos mina föräldrar har de middag med grannarna. Hade varit trevligt att vara där, men nu har jag ju gjort fint åt mig och Sean här istället.




Hoppas ni har en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0