Oläglig förkylning...

Idag är en sån där dag som jag hade planerat att göra en massa saker - gå en långpromenad, jobba med idéer till Docks projektet etc. Men så vaknade jag i morse av att jag inte kunde svälja, så har åkt på nån himla halsinfektion som just håller på att bryta ut, och näsan börjar bli täppt den också. Jag sov till 12 eftersom jag hade sån huvudvärk att jag inte orkade gå upp, och som tur var hade jag en påse strawberry riquorice Läkerol kvar sen jag var i Sverige vid jul.

Sen satt jag bara och fifflade lite med datorn i några timmar innan det var tänkt att jag skulle fika med Sean i Java's men jag kom iväg så sent att han var tvungen att gå till jobbet (han jobbar 4-8 idag), så jag fick fika själv och läsa vidare i boken jag höll på med igår.

Sen handlade jag på Dunnes Stores, lite grönsaker och mat så man har hemma om det nu är så att jag blir mer sjuk så man inte orkar gå och handla då. Där träffade jag på Catriona och vi stod och pratade ett tag och det blev bestämt att jag ska ha min födelsedagsfest här hemma hos oss den 16e. Jag fyller ju den 14e, men tycker att en torsdag passar bättre, och så ska jag och Sean gå ut och äta på själva födelsedagen.

Här är ett kort från i torsdags då jag och Sean var ute och gick promenad runt Salthill, men så på vägen hem gick vi förbi Blue Note och det såg så himla mysigt ut genom fönstret med tända ljus i Jägermeister flaskor så vi blev lite distraherade och gick in och tog oss en drink. Min favoritpub, helt klart!



Hoppas jag inte är för sjuk imorgon, för jag MÅSTE på min AutoCad kurs klockan 7. Är ju första gången och eftersom den är 3 timmar lång så hinner jag missa hur mycket som helst om jag inte går. Cat sa också att hon och Roisin ska på nån filmvisning på tisdag och sen på en storytelling kväll i The Cottage bar på onsdag, så om jag vill får jag hänga på. Jäkla förkylning vad olägligt! Men fick säkert nån bacill på det där Networking eventet i fredags för då träffade man ju och pratade med hur många som helst. Hoppas det bara är nån vanlig förkylning och inte influensa eller halsfluss, för de har jag inte tid med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0