Påskpromenad i Galway


Gick först runt i hamnområdet en bra stund och tog kort till projektet medan jag lyssnade på Hello Saferide skivan i iPoden. De här gamla fiskebåtarna kommer nog motas bort lagom till Volvo ocean race. Den svarta var så underbart gammal och luktade gott av tjära i solen.




Middle Street


Abbeygate street.


Det är ju lördag, så självklart var marknaden på plats vid kyrkan. Det var så härligt vårigt, även om det blåste lite, så man var tvungen att ha jackan på sig.


På marknaden såg jag plötsligt några barn jag kände igen, och deras föräldrar som jag hört så mycket om men aldrig träffat. Det är lite mysko när man ser folk som man vet massor om och till och med har varit hemma hos och så vet de inte vem en själv är. Jag var nämligen vän med en svensk tjej som var Au Pair hemma hos dem under sommaren 2007 (men vi blev ovänner så småningom, en väldigt tråkig människa, men det ska jag inte gå in på här). Jag var iallafall hemma i huset där de bodde då och byggde Play Do lera med tvillingarna en gång. Undrar om barnen kände igen mig? Tyckte de tittade flera gånger...

Här har alla löven slått ut nu.
Jag stötte sedan ihop med Aoife, curatorn för Docks projektet och vi pratade en stund. Hon bjöd mig till en fest hemma hos henne ikväll, men jag ska inte gå för jag och Sean hade ju bestämt att ha en mysig hemmakväll med hyrfilm och påskgodis, och så är jag ju inte helt bra från förkylningen än så känner inte för att festa just ikväll, och så är det ju inga jag känner förutom hon och kanske nån mer...

Jag åt en macka på Java's och sen gick jag till Chartbusters i Terryland och hyrde tre äldre releaser i tre dagar för fem euro. Det blev: Lord of the flies, A mighty heart och Anatomy of a murder, en 50-tals klassiker med James Stewart som jag verkligen gillar sen jag sett honom i några Hitchkock filmer. Får se vilken Sean vill se i kväll så ser jag de andra senare i så fall.

Jag passade på att äta årets första mjukglass vid floden innan jag gick hem igen. En väldigt bra påskafton så här långt.

Kommentarer
Postat av: Ronja

Glad Påsk på dig med!



Åhhh Irland, guses så härligt. Jag har en kusin som bodde i Irland ett tag och det verkar så härligt där. (ser ju fint ut på bilderna också) Skulle kanske vilja åka dit någon gång.



Vilken bra musik du har i din ipod! Både Hello Saferide och det i blogg-ipoden! ;)

2009-04-12 @ 14:33:39
URL: http://egosumronjaosterud.blogg.se/
Postat av: Lilla Fröken

underbara solrosor!

2009-04-18 @ 17:24:43
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: klara

Gosh vad fint det är där du bor! Irland måste vara bra fint

2009-04-28 @ 17:03:47
URL: http://klaraskollage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0