Whiteboard animation

Idag har jag börjat jobba med nya animationen till Docks projektet. Jag köpte en whiteboard i Powells konstnärshandel och har testat att whiteboard animera lite nu på seneftermiddagen/kvällen. Det är himla kul faktiskt! Men önskar att jag hade tillgång till ett rum utan fönster med strålkastare så ljuset inte ändrades så lätt, för även om jag försöker täcka fönstren så är det ändå ljusare när solen skiner än när den går i moln osv. och det blir för stora kontraster. Och på kvällen går det inte heller, för jag har ingen riktbar lampa som är stark nog... Onskar man hade tillgång till skolans studio nu liksom, den använde jag ju jämt förr....

Åt lunch i Amnesty shopen och satt där och skissade lite på idéer också. Men nu måste jag göra det här ordentligt från början denna gång och göra storyboard etc. så jag kan vara effektiv.



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack! Vad kul att du gillar :)

Det är sjukt kul att leka med nya kameran och mitt nya objektiv.

Gillar bilden, riktigt snyggt med den röda himlen!

2009-04-05 @ 19:27:29
URL: http://kawasart.blogg.se/
Postat av: ella

wow! jag önskar verkligen att jag kunde animera också. det verkar så fröjdefullt. du är ju skitduktig!

2009-04-12 @ 10:52:07
URL: http://fruktparty.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0