Berlinresan bokad

Som flera av er nog vet så fick ju jag ett stipendie för unga konstnärer från Liljesonska stiftelsen i Motala på 15 000kr som jag bestämde mig för att använda till en studieresa till Berlin. Jag lyckades hitta en webbsida där folk igentligen annonserar efter studentbostäder, men man kan söka efter kortare hyresperioder när t ex folk åker på semester i några veckor och vill hyra ut sitt rum/lägenhet. Jag fick kontakt med en kille i Friedrichshain, som ligger i östra Berlin, som ska hyra ut sitt rum åt mig i tre veckor för bara 250 euro. Mycket billigare än hostel till och med. Jag ska även få låna hans cykel och Sean ska komma dit i fem dagar och då får han också bo där.

Var dock tvungen att Skypa honom för att diskutera detaljer kring uthyrningen och det var lite nervöst att prata med någon som man aldrig hade träffat förr eller ens visste vem det var, men det gick bra och han verkade vara den mest nervösa,haha! Dessutom hörde jag hans housemates i bakgrunden så det gjorde väl inte saken lättare! Jag har iallafall bokat flyget dit nu, åker den 2 september, så det är ju inte långt kvar!!

Sean kommer över den 6 till den 12 sept eftersom han är ledig den veckan och sen är tanken att jag ska åka till Sverige och hälsa på i nån vecka från den 20 sept. ungefär. Har dock inte bokat flyget dit än. Farmor fyller 90 den 25 så det vill jag absolut inte missa, och därför passar det perfekt att åka en sväng till Sverige innan jag åker hem.

Ska bli kul att träffa Helena igen och så familjen, släkten och djuren förstås. Men först och främst ser jag fram emor Berlin såklart. Nästan tre veckor ska jag vara där (har aldrig varit där innan). Killen jag ska hyra av sa att det är en stor loppmarknad i deras kvarter varje söndag (yay!) och jag ska kolla i en massa second hand affärer, kolla in coola uteställen, titta på en massa konst, ta kort på modernistisk arkitektur i förorterna etc. Ska bli så HIMLA KUL!


Polaroidbilderna är från Hynes Car Park förresten. Tog dem samma dag som jag skulle till Bar no.8 och träffa Aideen och Aoife.

Nu är det min näst sista vecka på turistbyrån. Är superstressigt, precis som det varit de senaste tre veckorna eftersom vi inte är nog med personal. Men det flyter ändå på bra och man träffar bra mycket mer trevliga än otrevliga människor så jag trivs bra och försöker ta vara på min sista tid där.

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh va kul Väl spenderade pengar. Berlin är en fantastisk stad. jag hade fullt av konstprojekt i huvudet efter att jag var där. Så mycket second hand. Så mycket gallerier!

2009-08-17 @ 22:47:38
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0