And they no more remember me


"And they no more remember me" (20x30cm)

Det här är tavlan jag målade igår. Nu finns den uppe på hemsidan med hela den pågående serien.

När jag och Sean gick vår promenad i söndags så hittade vi en installation av en av mina fotografi tutors från konsthögskolan. Han heter Ben Geoghegan och är skitduktig, han gillar att ta storformats foton och förstora upp dem på billboards etc. Han tar ofta kort på något och sen förstorar det i stort sett verklig storlek och placerar i byggnader eller utomhus. Han och min förra multimedialärare Austin var grundarna till 126 galleriet som jag är medlem i och där jag är med i medlemsutställningen i Belfast just nu. Dessa stod på fotbollsplanen framför universitetet.



Det här är nog ändå min favorit av hans grejer, var med i Artisit utställningen 2007:

Fotot är taget av hörnet i rummet, och bilden av berget på väggen i bakgrunden är med på hörnet, så om man stod i en viss vinkel så såg det ut som att man kollade på en genomskinlig plast och inte ett foto, tyckte det var häftigt!


Stod det på väggen vid universitetet!


Kommentarer
Postat av: sarah

Så snyggt!

2009-02-19 @ 19:43:02
URL: http://lostdetective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0