Back from the Brady's

Jag och Sean tog tåget ut till Athenry igår kväll. Tar bara 15 min, första stoppet mot Dublin. Brian hämtade oss vid stationen och Carol hade lagat jättegod wok, nudlar och lax marinerad i soya, socker och sesamfrön. Till fikat hade hon bakat en god sockerkaka med päron och äpple i. Carol är verkligen bra på matlagning.

Efter middagen gick vi in i Brians study och ringde andra systern Laura i Swaziland via datorn. Hon använde inte skype utan nåt annat program som jag inte minns vad det hette för skype funkar visst inte bra i Swaziland. Var jättekul att prata med Laura allihop på samma gång med mikrofonen och högtalarna, bortsett från nån halv sekunds fördröjning så kunde man knappt tro att hon satt på andra sidan jordklotet. Carol brukar ringa sin syster rätt ofta och de pratar nån timme nästan varje vecka. Ben och Callum kom och pratade lite de också, så Carol introducerade sammanlagt fem "mystery guests" när alla vi sade hej, haha! Sen visade hon en massa foton från när hon och mamma Mary var i Afrika i september och hälsade på Lau. Hade inte sett dem förr eftersom de var på Carols dator.

Senare kollade vi på TV, Green Street om fotbollshuliganerna i London. Den filmen hade Sean sett på bio för några år sedan men vi hade inte sett den. Den var bra. Vi pratade lite vidare med Carol tills klockan blev runt ett och sen gick vi och lade oss. De var på IKEA i Belfast innan jul och köpte skåp till studyn, garderober till pojkarna och en skitcool världskarta de har på väggen i ena gästrummet.

En sån karta vill jag också ha! Då skulle jag sätta små nålar på de platser jag varit på ;) (vilket inte skulle bli särskilt många, Carol däremot har rest över hela världen eftersom hon jobbade för American Airlines förr och fick massa gratis/billiga resor).

Ben hade fått en megalåda med lego i julklapp och jag hjälpte killarna att bygga vidare på deras fire station. Enda grejen med mig är att när jag får tag i nåt sånt där så tar designern i mig över och jag vill bygga värsta storslagna grejen och sen när man just börjar bli nöjd så slår ungarna sönder allting! haha!


I pojkarnas playroom
Callum fyller tre den 18 februari och Ben blir fem i maj. De växer så det knakar, Ben föddes två veckor innan jag flyttade till Irland 2004, så jag brukade leka med honom rätt mycket när han bara var ett par år, men nu ser vi dem inte så ofta. Helt otroligt vad snabbt de lär sig grejer ändå, Callum är jättesnabb på att lära sig eftersom han tar efter Ben, han kan redan räkna till tio fast han inte ens fyllt 3 år! Vart skitimponerad när han räknade våningarna på legobyggnaden. De är helvilda men gud vad söt Callum är alltså, alla säger att han ser precis ut som Sean gjorde som liten, så om vi får en son i framtiden så hoppas jag han blir lika gullig!




Köket. Carol och Brian har ett väldigt snyggt och modernt hus, speciellt efter irländsk/engelsk standard. Dock har vi ganska skild smak hon och jag. Jag gillar mer retro grejer, färglada saker etc. medan hon föredrar kolonialstil, brunt, grönt, creme färgat. De har inte byggt huset själv, men köpte det som ett "tomt skal" så all inredning fick de själva komma på.

Vardagsrummet. De hade brasan tänd igår kväll, synd att inte våran lägenhet har någon öppen spis för det är alltid mysigt.

På vägen hem stannade vi till vid Briarhill shopping centre och vi hann med att handla lite mat på Dunnes. Det var trevligt att träffa familjen Brady igen, och att träffa dem till vardags, för sista gångerna vi setts så har det enbart varit på barnkalas med en massa andra folk, med Seans föräldrar etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0