Första (lite mer om mig)

10 Första
Första bästa kompis: Min granne Jennie som var två år äldre än mig lekte jag mycket med som femåring, men annars var det Elin när jag började ettan och några år framåt.

Första bil: Jäklar att det alltid ska komma en bilfråga!

Första kärlek: En kille som gick i nian när jag gick i sjuan, tror han hette John eller Johan eller nåt, men det var bara en sån där crush haha!

Första husdjur: Vi har alltid haft djur sen innan jag föddes, men första som var mitt eget var nog kaninen Lilla Blå.

Första semester: Vi åkte inte på semester när jag var liten mer än nån dagstur till Kolmårdens djurpark eller till nån närliggande stad. Första "rikitga" var en campingtur på några dagar med mamma och brorsan när jag var 10 runt i Östergötland och Västergötland. Första utanför Sverige var Danmark med familjen när jag var 13, så inget direkt avancerat ;)

Första jobb: Cafébiträde i fiket i sporthallen i Motala på helger och jullov i ettan på gymnasiet.

Första köpta skiva: Hmmm tror första jag köpte var Absolute Music 18 i samband med att jag sparat ihop till en CD spelare som 10 åring.

Första piercing: Öronen 2006, hade inga innan.

Första konsert: Vätternfestivalen med Hjalle och Heavy tror jag ;)

8 senaste

Senaste alkoholdrycken: En pint Guinnes i lördags kväll
Senaste bilfärd: Från Westport till Galway i morse.
Senaste filmen du såg: "Mannen som visste för mycket" med mästaren Hitchcock.
Senast ringda telefonsamtal: Till mamma nu i kväll
Senaste bubbelbadet: Westport leisure centre nån gång förra året, är ett bra tag sen.
Senast spelade CD-skiva: Muse - Origin of symmetry
Senaste gången du grät: Dagen jag kom tillbaka hit från Sverige och kände mig nere.
Senaste måltiden: Tomatsoppa med makaroner och en morots och cashewnötsbiff

6 har du någonsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: Nej, men hade en bästa kompis i mellanstadiet som ville bli tillsammans med mig.
Blivit arresterad: Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet: Nej inte direkt
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja, antagligen för att jag förundrats över hur vissa folk klär sig...
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja.
Busringt till någon: Nej, vågade aldrig som liten och nu har alla presentatör

7 saker du har på dig

(right now)
1. En nopprig blå sticketröja
2. Mina rosa och brunprickiga tofflor jag fick i julklapp av Seans mamma
3. Mina "mys och målarbyxor" som jag aldrig skulle visa mig i offentligt
4. Örhängen från H&M
5. Lila jumper
6. töntiga strumpor med grodor på (alltså, vilket tillfälle att beskriva vad jag har på mig!)
7. Ett halssmycke med tre berlocker som jag fick vid olika tillfällen när jag var liten.

6 saker du har gjort i dag

1. Pratat med Geraldine på Galway Property management om vårat lås och sprickor i väggarna
2. Druckit kaffe med Niall som gjorde Brochure som jag har min bild med i och pratat konst med honom.
3. Ätit en onyttig pannini på Supermacs med Mary och Kathleen
4. Pratat med mamma i telefonen
5. Postat en ansökan som ändå inte kommer att hinna fram i tid (fan!)
6. Sorterat och hängt tvätt.

5 favoritsaker utan rangordning

1. Sushi
2. Rödvin
3. Sean
4. min skivsamling (tänker jäklar inte välja bara en!)
5. Min svarta macBook

4 personer du kan berätta allt för

Finns tre personer jag kan berätta väldigt mycket för: mamma, Sean och Helena, men ALLT kanske jag inte berättar för någon viss, fast sammanlagt, uppdelat på tre personer så blir det nog i stort sett allt ;)

3 val
Blått eller rött? Rött.
Sommar el vinter? Kan faktiskt inte välja. Om det är en fin sommar eller vinter med bra väder så båda.
Choklad el chips? Choklad, men ibland gillar jag savoury mer än sweet så beror på tillfälle.

2 saker att göra innan du dör
1. Resa nånstans skitlångt bort med någon
2. Se till att jag fyller livet med kreativa saker som jag mår bra av.

1 sak du ångrar
Att jag inte lärde känna ett par personer bättre när jag hade chansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0