Get it on!

Sitter nu och kollar på T-Rex filmen "Born to Boogie" som Ringo Starr gjorde 1972. Så jäkla bra musik! Älskar hans hatt och arty-stil också. Sitter i gräset och spelar gitarr med tjejer utklädda till nunnor som äter hamburgare. Haha!

Köpte filmen som även har 2 timmars konsert, dokumentärer etc. som bonusmaterial för 10 euro i Bell Book and candle, han får alltid in nåt bra! Fick ju en samlingsskiva med Marc Bolan och T-rex i julklapp av Helena, hade ju självklart hört "Children on the revolution" "Get it on" och "Cosmic dancer" (som varit med massor i en mineralvattenreklam) ett antal gånger, men visste inte hur bra de var i övrigt tills jag fick skivan.

"This band really suits you, you're always really stylish and T-rex is such a stylish band" sa killen i affären och gav mig lite rabatt som han ofta gör "let's make it 8 euros for the cold evening that's in it". Om den affären försvinner så har den sista second hand/independent skivaffären försvunnit och då är staden död. Fast BB och C är ju mest en bokaffär med lite filmer och skivor, så allt beror på vad han får in för stunden. Vilket ändå är några riktiga gems för jag har gjort ett antal fynd där. är nästan farligt att gå in!

Idag förundrades jag för övrigt över hur jäkla massa affärer och pubar som stängt det senaste året. När den här finanskrisen är över så kommer typ alla coola ställen att vara borta...Igår skulle jag kolla på skor i Gosh, där jag köpte mina häftiga skor jag hade på vårutställningen bara för att se en gapande tom affärslokal.... och förr fanns typ 10 skivaffärer här, nu finns bara två i centrum och en i ett shoppingcenter. Det är så jävla synd! Saknar Redlight Records med sina in store signings, Mulligans på middle street med indie musik, Banana Phoblacht cafét med världens bästa varma choklad, Kenny's bookshop på shop street (även om den nu ligger i ett warehouse i utkanten av stan), Videobutiken i källaren på eglington street, nu Gosh på abbeygate street... ja denna stad kommer aldrig att bli densamma igen. Fanns så många coola ställen för några år sedan som inte är kvar längre.

Fast några bra har ju öppnat också: Bierhaus puben, HMV och de japanska caféerna Kappa Ya och Wa Café.

Man har iallafall bott en tag i en stad när man kan minnas så många förändringar och tänka tillbaka på när man först flyttade dit och allt var jätteannorlunda och länge sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0