Horkans Hill, Westport

Idag är det helt underbart väder. Jag fick skjuts till Galway med Mary och Cathleen, för de skulle åka till Seans syster Carol och hälsa på och ta med barnbarnen ut till Salthill eftersom det är så fint idag. Sean tog bussen tillbaka redan 7 på morgonen eftersom han jobbade klockan 11.

Jag har skrivit en ansökan till ett konststipendie som jag måste gå till posten och skicka nu.
De här korten tog jag från gatan utanför Seans föräldrahem i morse.

Familjen Hastings bor närmast häråt.

Westport

Här ser man stan nere i dalen.

Det är snö på alla Connemaras bergstoppar i fjärran. Februari är en av mina favoritmånader här för då är det ofta fint väder, lite kallt men soligt och snö på bergen. Åhhh

En sån här typisk gata där alla familjer har bott i åratal och alla känner alla. Så är det minsann inte överallt längre.
Sist av allt kommer bästa utsikten av alla. Croagh Patrick (eller the reek som den kallas) snötäckt och fin. Synd att jag inte hade tid att ta mer kort nere vid hamnen eller närmare berget för det hade varit fint. Kathleen bor precis vid bergets fot ute i en by som heter Murrisk.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Underlag till nya målningar?

2009-02-10 @ 14:35:23
URL: http://www.metrobloggen.se/kawasart
Postat av: Frida

Vad avundsjuk jag blir ! Jag vill verkligen åka dit någon dag. Ser så fint och mysigt ut :)



De sista bilderna med gröngräset påminner verkligen om miljön i serien "Hem till Gården" :P



mvh

2009-02-14 @ 18:27:46
URL: http://fwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0