Misslyckade muffins och hjärtballonger.

Imorse väckte Sean mig med en bukett tulpaner och ett kort. Trevligt sätt att vakna! :)

Jag hade sagt lite sådär i förbigående att jag hellre ville ha tulpaner än rosor, om han nu skulle köpa blommor, så jag fick lila fina.
Sen var jag på iSupply på Sea road och fick mitt kort tryckt på tjockt "kortpapper".


Jag tänkte att jag kan vill ju göra något mer nu när han både gett mig tulpaner och ska bjuda mig på middag på en Italiensk restaurang imorgon kväll, så då tänkte jag att jag fortsätter väl med "the personal touch" och bakar muffins (eller cupcakes, med icing var det jag letade fram ett recept på). Sen gick jag till Shopping centret vid Headford road och köpte en gasballong i form av ett hjärta (mest för att jag själv alltid sen jag var liten har velat ha en gasballong eftersom jag inte fick någon då när jag tjatade eftersom mamma tyckte att det var onödigt att lägga pengar på när luften ändå skulle gå ur dem snart haha!) Jag köpte även muffins ingredienser på Tesco och släpade hem alltsammans.

Sen bakade jag så som det stod i receptet, med self raising flour (vilket alltid jäser mer än man räknar med) och så hade jag ju ingen sån där muffinsplåt som det stod att man skulle ställa formarna i utan körde ändå. Nu vet jag VARFÖR man ska ha en sån där muffinsplåt för alla mina muffins jäste till en enda stor muffins och formarna plattade ut sig. Det var ingen vacker syn när jag öppnade ugnen... jäkla self raising flour, jag föredrar de gamla hederliga svenska recepten.

Så jag fick göra så gott jag kunde och fixa lite choklad icing på toppen och glädjas åt att smaken iallafall inte påverkades, men ack så fula de blev haha! Usch, jag som skulle impa lite på Sean nu när han kommer hem vid 9.


Gud, ska man skratta eller gråta, ser ut som att lekisbarn har bakat. (jag väljer att skratta).

Nu har jag iallafall placerat kortet, ballongen och muffinsen på sängen så ska han få dem sen när han kommer hem. Vilken fixare jag är va haha!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fiiint! Jag skulle bli så himla himla glad om jag fick en heliumhjärtballong.

2009-02-13 @ 21:51:14
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0