Coloured ground

Här sitter jag just nu och håller på att grunda en tavelduk.



Jag känner mig ibland mer kreativ av att jobba på golvet än vid bordet. Då kan man breda ut sig utan att behöva plocka undan allt sen när det är dags att äta, och så är det lättare att blanda färg också.

Kollar i mina två favorit-konstböcker: Karin Mamma Andersson och Peter Doig. Dem två, och så Laura Owens är min största inspiration. De är de bästa soloutställningar jag varit på i hela mitt liv, allihop i London.

Snart ska jag på vernissage i Galway Arts Centre. Jag var i stan förut och köpte ett par grejer. Wow faktor = Boots hade fått in en massa polaroidfilm igen. Trodde knappt mina ögon och skyndade mig att köpa på mig ett paket, trots att de kostar 300kr för 20 kort.

Drack kaffe i det franska cafét. Bästa i hela världen, och läste vidare i Dorian Grays porträtt. Så jävla bra bok!

Glömde nämna att mina två art history lecturers Gavin och Chris var i Wa Café igår när jag var där. Gavin frågade hur det gick för mig och nämnde att han sett min recension i Circa. Kände mig lite stolt. Han frågade även om utställningen i Dublin, men de jäklarna har ju inte hört av sig så det blir säkert inget, typiskt nu när alla mina f.d tutors verkar ha hört talas om det... Idag träffade jag Fintan som jag jobbade med på turistbyrån. Han ska söka dit i sommar han med, trots att han är trainée manager i en supermarket, men han trivs inte så bra där och ska studera igen i höst, historia. Vi kom fram till att det är bättre att studera igen och bli något än att bara ha trista jobb resten av livet. Har alltid tyckt att han var lite torr förut, men han är nog trevligare än vad jag trodde. :)

Nu ska jag fortsätta här.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Haha ja, men åh, det är helt otroligt det där. Värst för mig var det när min farfar levde och man gick med både honom och pappa på stan. De kände tillsammans verkligen varenda kotte och man kom ingenstans.

2009-01-22 @ 20:10:37
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Tina

Golvet är den bästa yta att skapa på!

Sitter själv nästan alltid med golvet som sitt yta, antingen har jag tavlan i knät, framför mig eller lutad mot väggen, bättre är vilket vingligt stativ som helst.



Fast det blir färgigt och kletigt ibland, upptäcker oftast inte att jag fått färg under fötterna förrän efteråt när hela bostaden är full med små tina fötter och katt-tassar.

2009-01-23 @ 13:36:42
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så härligt att se så mycket kreativitet! :)

2009-01-26 @ 11:06:09
URL: http://dreamsalive.blogg.se/
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Vad härligt kreativt det ser ut!

2009-01-27 @ 17:58:53
URL: http://mimostyle.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0