En promenad i våra kvarter

Galway visade sig från sin finaste sida idag, så jag tog min Nikon D80 och gick på en promenad. Det här är den bohemiska sidan av staden. Där husen är gamla och det finns gott om graffiti. Jag tycker att The Claddagh/Westside har karaktär. Här kommer bildbeviset:


Stranos - den gamla stängda gay baren.









Hippies






Monkey tree - kallas så för att grenarna ser ut som apsvansar

Mermaid fish mongers - För två år sedan hittade man en människokropp i frysrummet här. Mannen hade legat där i över 10 år. Det var visst något att göra med den undre världen, men affären öppnade snart igen, och nu tycks det vara nästan bortglömt. "Definitely something fishy going on here".




Fönstret till The Roisin Dubh - Största live baren.

Men se där, det är ju våra fönster!

Hemma på våran gata i stan...

Innan min lilla promenad så köpte jag en box med 14 Hitchkock filmer på HMV för bara 29 euro! Den innehåller bla. Rear window, Fåglarna och Psycho. Vilket kap! Johnny har hållit på och samlat dem med tidningen varje vecka hemma i Sverige, och då kostar de 69kr st, så mitt var ju ändå billigare, även om inte precis alla av dem ingår i boxen. Jag var även med Sean och fikade i Java's innan han skulle till jobbet klockan 2 och läste ut Dorian Gray boken. Fy helvete vad det gick åt skogen för honom alltså! Nu ska jag kolla på Allra käraste syster och SEN ska jag börja måla. 

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad härligt med en inblick i din fantastiskt irländska värld, vilken variation i miljöerna, från läckert "smutsiga" kvarter till vita hus och palmer.



Lite läskigt dock med mannen i frysen....

2009-01-25 @ 21:36:58
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0