Förkylning och goda nyheter

Jag har blivit så förkyld, och värre tycks det bli! Blev säkert smittad under resan tillbaka hit. Är ju många baciller som rör sig på flygplatser och bussar...



Mitt emot vårt hus ligger Galway Arts Centre. I förrgår testade jag mitt 70-300mm objektiv till nya nikon D80 kameran och fick då en närbild på skorstenen och alla dess pipor. Minns att jag och mamma fann skorstenarna så fascinerande första gången vi var på Irland 2002 och vandrade runt i Ballsbridge i Dublin där vårt hotell låg.


Gick till posten i morse och fick ut förra veckans welfare utbetalning. De är inte så hårda som de låtsades när de sa före jul att mitt fall skulle omprövas om jag var borta mer än två veckor. Jag gick sedan till Social Welfare kontoret och köade i en timme. Satt och läste ett par kapitel i The picture of Dorian Gray, så tiden gick snabbt.

Kvinnan där var riktigt tillmötesgående och eftersom jag fyllt i en lapp före jul om att jag skulle åka bort (trots att jag fyllde i 4 veckor istället för de 2 tillåtna) så sa hon att jag skulle få alla pengar för de veckorna retroaktivt. Så, jag får alltså 8000kr för den månaden jag var borta ur landet. Sweeet! Ska hämta dem på posten på torsdag. Och att jag missade mötet på FAS kontoret förra tisdagen verkade hon inte heller ta så allvarligt utan skulle bara skicka ut en ny lapp. Jag var beredd på att missa minst två av de veckornas utbetalningar och kanske få en massa skäll för att jag inte varit tillgänglig för att söka jobb. Men, det man tror ska bli jobbigt går ofta lätt och det man tror ska gå lätt, det skiter sig ofta, det har jag fått lära mig! Haha!

Nu ska jag nog gå och dricka kaffe någon stans och läsa vidare om Dorian Gray. Jag försökte leta lite efter burkar i välgörenhetsaffärerna i våra kvarter, men hittade inga... försökte också komma i kontakt med Engage studios så att jag kan komma med på deras atelje-väntelista, men det var ingen där, så får försöka nån annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0