Fynda, fynda, fynda!

Idag var jag med mamma och Johnny på återvinningen i Motala. Det är hur stort som helst och finns massor med intressanta grejer (även om man undrar hur många äckligt fula möbler någonsin lyckats leta sig in i folks hem. Särskilt 80 tals möbler ger mig nästan kväljningar ibland...)

Hittade en så jättefin möbel för 500kr, som jag skulle vilja ha till min framtida Svenska lägenhet. Kanske ska övertala pappa att åka och köpa den för den var mindre än de flesta andra skåp jag sett i den stilen och himla fin! Vi har ju plats uppe på stall-loftet...

Vi köpte iallafall en hel hög med grejer. Däribland en rolig spargris, ett fint uppläggningsfat från Rörstrand, en snygg orange blomkruka, en vacker linneduk och så några LP skivor: de vanliga kostade 10 kr styck, så jag köpte The Muppet Show (med Mahna Mahna låten, så jävla bra!), två julskivor (Bing Crosby och "En riktig Svensk jul" eftersom jag minns dem från min uppväxt hemma och hos farmor.), EN skiva med Rasmus Nalle, han var min absoluta favorit när jag var liten, mycket bättre än Bamse, tyvärr slutade de helt med Rasmus när hans Danske skapare dog nån gång i början av 90 talet och verkar ha förlorat rättigheterna att fortsätta ge ut de grejerna, så det är lite kult!

Sen hörde jag dem nämna till någon annan att de hade några lite dyrare skivor vid kassan eftersom de var mer ovanliga, bla en Pink Floyd skiva. Äh, det är säkert Darkside of the moon som jag har, tänkte jag, men så var det Piper at the gates of Dawn, deras första! Den kostade bara 40kr dessutom, fy fan vad bra! Det var dock inte originalpressningen utan en nypressning från 1983, men jag är ändå skitglad!!!

Sen åkte vi till Farmor och fikade tekakor och bullar som vi haft med oss i hennes finrum, eftersom det var kallare i köket. Vi kollade på gamla kort från 10 år sedan samt kort på hennes mamma och pappa när de var unga, det var kul att se och trevligt! Typiskt nog så kände farmor igen i stort sett varenda person på de gamla svartvita korten, men de som togs för 10 år sedan kände hon knappt igen någon, trots att det var alla vi släktingar... Ja så blir det väl med minnet när man blir gammal: att man minns det som hände för länge sedan allra bäst.

Jag är så nöjd med mina köp! Vi lyssnade på Mahna mahna låten när vi kom hem och den är ju så kult alltså!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0