Nu blir burkarna till hus.

Nu har jag köpt ett till set med dessa:

IKEA finns ju inte i irländska republiken, och alltså ej heller online köp. Därför hade jag turen att hitta dessa burkar på Ebay för 10 pund inkl. porto. De jag köpte i Sverige kostade bara 29kr för ett set, men eftersom portot för ett vanligt vykort gått upp till 12kr, så hade det nog kostat över 100kr att skicka burkarna (vet av erfarenhet när mamma skickat grejer förr), och nu gör det ju inget om jag sliter på dem heller eftersom jag kommer ha ett nytt fint set som väntar därhemma.

Så yaaay, nu ska mina nya animationsplaner bli verklighet. Kollade först lite i affärerna efter burkar här, men hittade inga, och jag ville ha några retro-funkiga som dessa, så då fick det vara värt 115kr, inte mycket med tanke på hur mycket allt mitt andra material kostar, och så tackar jag Gud för att pundet är så lågt just nu, för ett par år sen var det nästan det dubbla mot euron.

Så nu har jag verkligen slagit på stort: beställt burkar, två 1x1m ramar att spänna tavelduk på och så har jag ju äntligen en digital systemkamera också. Nu finns alltså inga mer ursäkter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0