Skridskor på Lillsjön

På eftermiddagen idag så åkte vi på utflykt till Lillsjön. Där spelade vi lite bandy på larv och fikade kaffe och bullar. Jag har inte stått på ett par skridskor sedan 2003 (och har aldrig varit särskilt bra kan tilläggas) men det var riktigt kul! Skulle däremot inte våga visa mig i ishallen i stan, för då skulle jag skämmas bland alla småbarn som åker så bra jämfört med en själv haha!

Det var ett lager frost/snö på isen, så den var inte särskilt hal, men det gick rätt bra ändå, för den var slät och fin åtminstone.

Haha!!!



Johnny och mamma







Sen när vi fikade så skulle mamma ta kort på oss och då  råkade hon trycka på nån knapp så att någon mätnings kurva kom fram på skärmen och hon visste inte vad det var. "Vad är det här för en skidmätare?!" sa hon och vi fick värsta skrattanfallet (det behövs inte mycket), vaddå skidmätare? tyckte vi, vi har väl inte haft något med skidor att göra? Det var tänkt att vi skulle se lite bra ut, men sen så skrattade jag så jag tjöt, med bulle i munnen som jag inte kunde svälja och johnny försökte behålla ansiktet men ser ändå helknasig ut! Haha! Jag invigde min nya thermos och ställde koppen på krönet av stenen, då värmde den upp snön lite så att den började åka kana över en meter nerför berget utan att vare sig spilla eller ramla och då skrattade vi såklart ännu mer, och sen var jag tvungen att stoppa fingrarna i kaffet eftersom de var helt stelfrusna... Ja haha, ibland har man kul åt så lite!


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har mer eller mindre växt upp i en ishall för pappa var materialare till ett ishockelag men jag kan inte heller stå på ett par skridskor. Ser ut som Bambi!



Kram Mia

2009-01-06 @ 15:36:01
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0