Stockholm dag 1 (7/1)

Jag tog bussen till Stockholm på morgonen och kom dit runt halv 1 på dagen. Först åt jag sushi på Kungsgatan och sen gick jag på en utställning om Jungfru Maria på Historiska museet. Den var intressant, de visade en massa ikonbilder från medeltiden och intervjuer med olika folk av olika trosuppfattningar/ateister om hur de ser på henne, Kristina Lugn berättade om Maria och moderns roll etc. Utställningen verkar dock ha fått kritik av en del religiösa. Sen gick jag runt och kollade lite på medeltidsavdelningen, jag var där 2003 när jag gjorde projektarbete om Heliga Birgitta, så det var kul att se igen. Jag har alltid tyckt att medeltiden är intressant att lära sig om.

På vägen till Historiska kollade jag lite på Pub vid Hötorget, det är en väldigt snygg affär!

Sen köpte jag en mössa på H&M eftersom jag glömt ta med min och det var riktigt råkallt och åkte sedan ut till Botkyrka där Ragnhild bor. Det var trevligt att träffa henne igen. Åt kvällsmat hemma hos henne och pratade och så läste jag lite i en bok om Sigrid Hjertén och Isaac Grunewald eftersom vi bestämde att vi skulle gå på en utställning med deras verk på Liljevalchs nästa dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0