En slags retrokänsla (R.I.P Polaroid)

Alla bilder är tagna av mig det senaste året.







Bilderna är gjorda i ett gratisprogram som heter Poladroid. Man drar bilder till "kameran" på skärmen, får ett autentiskt klick ljud och en polaroid landar på skärmen som sen sakta framkallas, nästan precis som på riktigt. Tack så hemskt mycket Ingrid för tipset! För övrigt sörjer jag att Polaroid företaget har slutat att tillverka polaroid film sen några månader tillbaka och nu finns det inte längre i affärerna... Jag tog en hel bok full med polaroidkort på min arbetsprocess i college och tog med kameran på en del fester etc. Den blev alltid uppmärksammad då alla älskade att se bilderna av dem själva växa fram.

En annan svensk tjej som gick året över mig på konsthögskolan hade som slutprojekt att ta ett polaroidfoto varje dag i över ett halvår, som en dagbok ungefär, då hon skrev datum och klockslag. Sen täckte hon en hel vägg med fotona och hade med i sin degree utställning. Så kan man alltså inte göra längre. Fattar de inte hur många konstnärer som använder sig av polaroidkort???!!!

Dessa jag visar här är ju iallafall väldigt snygga att ha i designer på datorn etc. men jag kommer sakna den fysiska bilden något oerhört.

( slut på min lilla rant)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fint!

2009-01-21 @ 10:52:17
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0