After 9 days of procrastinating...

This is beyond the joke by this stage...

Hmmm när uppdaterade jag sist? Let's see... förra fredagen den sjuttonde. Jag har inte ens någon bra ursäkt. Kan inte säga att jag inte haft något att blogga om, snarare har det varit tvärt om. Har haft för mycket bilder att lägga upp och grejer att berätta om så jag har dragit mig för det eftersom jag inte haft så mycket tid.

Jag tänkte skriva några inlägg för att uppdatera er om de största händelserna under veckan som gått:

LÖRDAG DEN 18 JUNI - ARTS FESTIVAL UTSTÄLLNINGAR

Jag var ledig lördag-söndag så på lördagen gick jag en liten utställningsrunda i stan. Först var jag i the Pink Cottage på Henry Street. En cool gammal halvrutten stuga med halmtak där de brukar ha olika utställningar då ock då, men den är alldeles för sunkig för att bo i. Atmosfären passar perfekt för video och sound art.



Sen gick jag till Norman Villa Gallery i Lower Salthill och kollade på Lisa Sweeney's solo utställning. Skulle ha gått på vernissagen på tordagen, men jag jobbade till 7 så jag missade den. Pratade med henne på onsdagen och ville gärna se hennes grejer.





Gillade verkligen hennes pastelliga tavlor, fågelbon och små titthus, varav den ena innehöll en staty av jungfru maria, och sen när jag kollade in åt sidan i titthålet så stirrade ett uppstoppat huvud av en hare på mig. Snacka om att jag blev skrämd haha!

Sen åt jag en mjukglass och promenerade bort till universitetet där det var en utställning med Lorg Printmakers.


Detta var min favorit:

"A Scrapyard of dreams" av Chris Ploughman. Gillar vad den försöker illustrera.

Sen gick jag till Amnesty cafét och fikade med Sean och hans bästa kompis Anthony som var uppe i Galway från Westport över dagen (kors i taket) händer inte ofta så fick ta tillfället i akt! haha!

Och så köpte jag en liten anslagstavla i Simon shopen för 2 euro som jag genast var tvungen att hitta någon användning för så jag hängde den i ateljén.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0