Mitt rätta jag

Ibland när jag tillbringat för många dagar i jobbuniform och minimal make up så måste jag återuppbringa mitt konstnärsjag och klä mig därefter. Gillar att gå runt på stan i såna kläder som representerar mig. Lyssna på musik som jag gillar och läsa och dricka kaffe på caféer. Idag är en sån dag. Jag är ledig men tar en paus från målandet. Istället har jag läst lite i Ways of Looking av John Berger. (En mycket bra bok) och druckit kaffe på The Budding Café på Sea road. Älskar mina kvarter med second hand affärerna, Ernie's greengrocer, Bell Book and Candle, Simon Shopen och de coola barerna.

Det var rea på Topshop härom dagen så jag köpte en lång randig skjorta och en kort blazer för under halva priset. Blazern kostade 22 euro (har kostat 89) och skjortan kostade också 22 (har kostat 45). Jag lyckas alltid göra kap. För att inte se för dressig ut så har jag en fjäderbrosch på jackan, gula converse aktiga skor och grå mönstrade byxor (kompletta med färgstänk).


Gjorde 60-tals make up med målade ögonfransar.

Var inne och pratade med Ann-Marie's bror Paul i Bell Book and Candle och vi pratade ett bra tag om Quadrophenia som vi båda ska gå ock se på filmfestivalen imorgon. Han berättade att den filmen definierade hans ungdom och att han var i Brighton med sin flickvän nu på senare år och besökte alla ställen från filmen och bodde på ett hotell vid the promenade som är med i filmen! Nu vil jag se den helt galet mycket, särskilt eftersom Helena rekommenderade den till mig redan för flera år sedan. Han ska köra till biografen med sin vespa och det kommer nog att dyka upp en hel del mods kan jag tro. Så coolt!


Köpte två Primal Scream skivor av honom också, så jag har lite mer att lyssna på än bar Screamadelica. Känner mig oerhört peppad inför den konserten om två veckor också!!! Nu ska jag gå göra något annat trevligt och sen senare ska jag gå på nån film på filmfestivalen.

Kommentarer
Postat av: - H *

- najs pics !

2009-07-08 @ 16:19:25
URL: http://finest.se/hodamerei

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0