Primal Scream konsert!!

I fredags den 24 var det så dags för Primal Scream konserten i festivaltältet i Galway som jag sett fram emot.
Jag gick bara på två saker i festivalen, denna konsert och så Penguin Café Orchestra som jag såg föregående fredag, och som var asbra för den delen. Jennifer kom med mig och Sean till Penguin konserten för hon hade också fått gratisbiljett, fast i sista stund.

På tal om gratis. Gary på jobbet fick två gratis biljetter till U2 i Dublin samma kväll (den 22:a) av en kvinna som jobbar på övervåningen (kontorsdelen) i turistbyrån och inte kunde gå. Glad i hågen tog han bussen till Dublin, gav andra biljetten till Ian som bor i Dublin och jobbade med oss fram till förra året och så gick de ihop. Flyt va?! Men jag var ju på U2 i Dublin 2005 och har blivit så trött på Bono, så jag ville hellre se Primal Scream.

Scream klädd
Bröderna Colum och Phil från jobbet skulle på scream de med, men lyckades inte hitta dem. Först var de sena och sen när jag väl fått bra plats precis framme vid scenen så ville jag inte lämna den för att leta efter dem. När jag går på konsert är jag främst där för musiken så gör inget om jag är själv.

Först spelade Spiritualized. jag kände inte riktigt till dem men de var bra.

Sen var det en dj som spelade ett tag medan de byggde om scenen så jag passade på att springa på toa och äta en nutella crepe.


Det var en underbar kväll, trots att det regnade tidigare. Men vi var ju inomhus ändå i tältet.

Jag fick jättebra plats, andra person från staketet, i mitten. Sä här nära var jag:




Tog mest kort i början, för sen var det strobe lighting, rök och publiken (inklusive jag själv) var helt galna och hoppade så mycket att man inte hade en chans att ha kameran still.


Det var så bra så det finns fan inte! Vilken adrenalinkick! De körde mycket nyare låtar, så kände inte igen alla, men även klassiker som Loaded och Swastika eyes. De var imponerade av vilken bra publik vi var. Fanns en del rave typer där såklart, och några ungdomar som stod bredvid mig vid räcket tog extacy och blev helt off their heads. Folk knuffades och röjde rätt rejält framme där jag var, men det var bara att hoppa med och knuffas tillbaka, för jag tänkte inte bli nedträngd till en sämre plats haha! Dessutom var det nån idiot (antagligen drogad) som hoppade över stängslet och upp på scenen i bara ett par steg under Swastika eyes. Han var så snabb att vakterna inte ens hann reagera och Bobby Gillespie (sångaren) lyfte upp mike standet mot honom i självförsvar, men då kom vakterna och drog iväg honom.

När det var slut så var det som att vakna upp ur nåt slags tillstånd. Kändes helt sjukt att komma ut i friska luften och lugnet efter att ha trängts bland alla svettiga kroppar där inne. Måste bara säga att Primal Scream är för jävla coola. Är väldigt svag för den där skinny rockbands looken med axellångt hår och 70 tals skjorta. Och Mani från Stone Roses är ju med i Primal Scream och Stone Roses är (var) ju med asbra.


Efteråt gick jag in till Java's och fikade med Sean, för han ringde och sa att ha var där

Jag var alldeles slut efter konserten och det var minst sagt jobbigt att jobba klockan 9 igår. Jag var inte bakis, drack bara en öl eftersom jag prioriterade att få bra plats framme vid scenen framför att köa i den evighetslånga kön vid öltältet, men gud så trött jag var. Och på morgonen var mina öron fortfarande inte helt återställda, utan jag hörde alla ljusa toner tydligare, vilket kändes lite konstigt. Men som tur är blev min hörsel normal efter ett tag.

Ojojoj att det var värt det säger jag bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0