En yaaaayyy dag, helt klart!!!

Idag är en sån himla YAAAAYYY dag!!! Det låg två brev i brevlådan i morse när jag skulle till jobbet. I det första stod det att jag blivit uttagen till en stor samlingsutställning som ska äga rum i Galway arts centre, Galway city museum och The University Hospital i Augusti.

Det andra brevet var från Liljesonska stiftelsen i Motala som skrev att jag tilldelats ett stipendium på 15 000 kr(!!!!). Det är en fond för unga östgöta-konstnärers vidareutbildning, så i min ansökan skrev jag att jag ville göra en studieresa till Berlin i ett par veckor, så nu blir det BERLIIIIN i September!!! Är så jävla glad så det är inte sant!


Träffade John som betalade deposit på min tavla förra veckan och fick 500kr till på avbetalningen. Det firade jag med att gå till Boots och skriva ut lite foton från Volvo Ocean Race och så var jag i McCambridge's och köpte oliver, dolmatas, bröd och plommon som jag nu sitter och äter i ateljén.

Har aldrig varit i Berlin och i stort sett alla jag känner pratar alltid om hur mycket den stan skulle passa min stil både gällande second hand och vintage grejer, arkitektur och konst så jag ser fram emot att åka dit så jäkla mycket!!!


Ikväll spelar Hothouse Flowers nere vid the docks så jag ska nog gå dit en sväng sen eftersom det är sista kvällen på Volvo Ocean Race festivalen eftersom båtarna åker imorgon eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: Tina

Wow Grattis!!!!



Ja! Berlin är en underbart trevlig stad - se till att hålla dig i kulturdelen - kastanjeallé tror jag gatan heter. Bästa butikerna & bästa pubarna för konst & kultut folk. Vi var där med jobbet förra hösten, jag trivdes väldigt väldigt bra! Ska kika lite i mitt Berlin-album med tips och sånt som du måste besöka. Återkommer.



...men akta dig för tyskteater, dom gillar 4 timmars långa föreställningar utan paus. Jag gillar inte det upplägget så starkt - speciellt inte när allt är på tyska och man inte begriper ett skvatt.

2009-06-06 @ 01:37:13
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Oj, vad kul! Grattis! Jag har aldrig varit i Berlin jag heller men konstscenen ska ju vara bra så det låter ju super!

Grattis igen!

2009-06-06 @ 13:33:46
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0