Polaroid Love

Jag alskar ju som bekant polaroidbilder. Har inte haft tillgang till en scanner pa ett ar, men nu finns det en vid den gemensamma datorn i Engage studios, sa jag satt och scannade in lite polaroidbilder jag tagit de senaste tva aren. De flesta av de jag lagt upp har ar fran sommaren 2007 nar min familj var har och halsade pa. Det var valdigt trevligt! Jag onskar att de kunde komma tillbaka och halsa pa snart, men det kommer nog inte handa den har sommaren heller.
De var har precis lagom sa att de bade kunde kolla pa varutstallningen i konsthogskolan och fira Seans 30 ars dag.



Det ar nagot sarskilt med polaroidbilder anda. Storleken, samt det faktum att det bara finns en bild, det gar ju inte att gora flera som med t ex negativ eller digitala bilder och detta gor dem till sma skatter. Jag bevarar mina i en liten chokladask.

Annars ar det mest bara jobb... Jag jobbar 10 dagar i strack och ar inte ledig forran nasta lordag-sondag. Snacka om kasst schema! Igar var jag i ateljen och jobbade till kvart i 11 pa kvallen och lamnade kvar datorn dar, sa nu anvander jag Seans, det ar darfor det inte finns nagra svenska tecken. Nu snart nar Sean kommer hem fran jobbet har vi planerat att ga ut och ta oss en drink och prata lite. Kanske blir BK's winebar. Vi har ju knappt setts pa evigheter fast vi bor ihop eftersom bada jobbar och jag har haft fullt upp pa kvallarna med olika saker och han har varit i Westport i tva dagar.

Pa onsdag ar det hans fodelsedag. Maste hitta pa nagon present. Bast ar att bara fraga vad han vill ha haha!

Kommentarer
Postat av: Tina

Polaroid gör allt så nostalgiskt. Som att bläddra i mammas album från 70-talet - fast jag tror inte det är polaroider hon har utan kvadratiska kort i 70-tals brun/oranga/sepia färger. Jag gillar det. Hippie mamma med sina växtgarner och folkdansfestivaler.



Jag använder fuskprogrammet poladroid. Kul det med i brist på annat.



Midsommar är nästa helg, inte ett skvatt planerat - funderar på att ta det rätt lugnt, dricka öl i solen tillsammans med nära och kära, äta lite färskpotatis med gräddfil och gräslök, och sen jordgubbar till efterrätt - svenska givetvis. Ja sånt man gör på midsommar.



Det arbetade en del svenskar på det hotellet jag jobbade på, Oranmore lodge hotell (nån halvtimm utanför galway), eller det hade jobbat innan och skulle kommer fler när jag åkt hem, vi var tre när jag var där. Fast inne i själva Oranmore (haha, en matbutik och ett apotek, och två pubar - det var själva byn, kändes precis som hem till gården) bodde det inte en enda svensk.

2009-06-12 @ 20:43:05
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tina

...igår längtade jag tillbaka till Irland. Började googla på byn & hotellet jag arbetade på.



Har lagt upp ett inlägg om min tid där nu.

2009-06-13 @ 08:53:43
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Linda

Nu har jag öppnat min alldeles egna e-butik http://www.beautyinsideout.se

Massa fina erbjudanden!

Kika in vettja..

2009-06-13 @ 15:14:34
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah vad roligt att du kikade in o spanande iaf..jag försöker sprida butiken o ge den lite publicitet..men du kanske har ngng köptoka här hemma i Sverige som du känner o kan tipsa om,vore great,alltid bra när det sprider sig..=)

Hur e det att bo i Irland?Vad jobbar du med där?

2009-06-13 @ 21:19:08
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah men gud vad spännande verkligen,vilket äventyr!!Blir du kvar där tror du?eller kommer du så småningom flytta hem?

2009-06-15 @ 17:57:29
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0