Primal Scream!

De spelar under Galway Arts Festival i juli. Det är en triple bill med David Holmes, Spiritualised och så dem i the big top (typ som ett stort cirkustält) den 24 Juli. Först tyckte jag inte att jag hade råd, biljetten kostade nämligen 45 euro, men så såg jag idag att jag hade fått in pengar på kontot så då tänkte jag att vad fasen, nån stor konsert måste man ju unna sig varje sommar, särskilt när de spelar fem minuters gångväg från där vi bor!

Förra året blev det ju Radiohead i Dublin, i år blir det Primal Scream. Måste erkänna att jag faktiskt inte ägde en enda av deras skivor tills idag, även om jag gillat Higher Than the Sun, Loaded etc. men när jag lyssnade på lite låtar på iTunes så kände jag ju igen hur många som helst och de är ju så himla bra!!

Sitter i ateljén nu och fösöker jobba lite. Var i amnesty caféet och åt lunch förut och skickade även ett tack kort till stiftelsen som gav mig konststipendiet. Jag passade även på att köpa Primal Screams mästerverk Screamadelica på HMV och sitter nu och lyssnar in mig lite. Yay, ska bli så kul!



I kväll måste jag hem till Aoife och försöka kopiera över autocad ritningen av Galway Docks, för filen fanns inte på min USB, trots att jag var med när hon kopierade den, så antingen är det något konstigt med hennes dator eller så kopierade hon fel. Var lite snopet när jag skulle jobba med den på AutoCad kursen igår.. Jaja, imorgon blir det Hitchcock kväll igen. The Birds denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0