Praktikanter och fuskstadning

Sitter i info kiosken pa Eyre Square och har det trakigt. Tva tyska gymnasieelever ar hos oss pa praktik i tre veckor. Ena tjejen var med mig i kiosken idag. Hon var trevlig, men det ar ju inte precis latt for henne att hjalpa turister nar hon sjalv kom till Irland for forsta gangen for bara nagra dagar sedan och bara har varit i Galway centrum men ingen annan stans sa har langt. Darfor fick jag halla oronen oppna for nastan varje turist som kom till hennes lucka behovde hon hjalp med, de maste ju ha undrat  varfor hon jobbade dar nar hon inte visste nagonting haha!

Det ar ju skillnad med de nya som borjar sommarjobba har och sa for de bor ju har, har akt pa en Familiarisation tour av regionen etc. De fyra nya som ska borja ar pa sin Fam. tour just nu.

Ikvall kommer Catriona och nagra mer(?) hem till mig for att kolla pa Hitchcock. Det blev andrade planer for hon far inte ta hem besokare till sig langre pga ett utsparat house party for ett par veckor sedan da polisen kom... Darfor textade hon mig igar kvall och fragade om det gick bra hemma hos mig istallet. Enda grejen ar att vart hus ser ut som en soptipp, minst sagt, med klader overallt, berg med saker pa borden etc. sa jag kommer fa panikstada lite nu ikvall innan Cat kommer!

Slutar 7 och Cat kommer halv 9, sa har inte sa mycket  tid pa mig men far fuskstada och vraka in alla klader i garderoben haha!

Nu slutar jag snart!

Kommentarer
Postat av: Tina

Kände mig som den tyska tjejen hela förra veckan då jag förflyttades till Borås för att hjälpa förvirrade teaterbesökare att hitta rätt. Kartor är bra - pekade bara åt olika håll och höll tummarna för att jag pekade åt rätt håll. Haha.



Ska du fira midsommar trots att du befinner dig på Irland - finns det många svenskar i Galway? I Brighton vet jag att man samlar ihop ett gäng och kör svensktmidsommarfirande ändå.

2009-06-11 @ 07:38:57
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0